eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNamawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? › Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego na terenie RP przestepstwo to...? [KK-111 v. KK-112]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namawianie obywatela RP do wyjazdu w celu dokonania czynu stanowiacego
    na terenie RP przestepstwo to...? [KK-111 v. KK-112]
    Date: Mon, 16 Dec 2019 03:11:21 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Aborcja nie jest przestępstwem przeciwko mieniu.

    IMHO Wymóg "przestępstwa przeciw mieniu" nie wynika wprost z treści
    KK-112.5. Co do orzecznictwa to się nie wypowiadam.

    Ja to traktuje jako interpretacje "na dwoje babka wróżyła" która
    _gwarantuje_ co najwyżej długie ciąganie się po sądach
    (apelacjach, zwrotach, kasacjach). Na potrzeby tej dyskusji
    ma wyłącznie "wskazać" że jak się naprawdę chce to da się
    "ciągać po sądach" za "reklamowanie w Polsce Polkom aborcji za granicą".

    Zresztą można inaczej:
    KK-152.2 [C] mówi o karze za nakłanianie do przerwania ciąży niezgodne z ustawą.
    Wystarczy uznać że przerwanie ciąży za granicą nastąpi(ło) niezgodne z
    ustawą RP3 a to czy jest tam karalne czy nie za rzecz bez znaczenia dla
    odpowiedzialności "nakłaniającego/pomagającego na terytorium RP3".
    IMHO taka interpretacja ma więcej sensu prawnego niż politycznego,
    jak dla mnie politycznie byłoby to pójście na walkę na noże.

    [C] https://www.arslege.pl/przerwanie-ciazy-za-zgoda-kob
    iety/k1/a182/

    --
    A. Filip