  • Data: 2007-04-05 09:09:43
    Temat: Re: Naloty policji - dla uspokojenia spanikowanych
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar napisał(a):

    > Mnie np. wygrzebali zwykly mandat karny ktory dostalem 8 czy 9 lat wczesniej
    > jako uczen szkoly sredniej lub poczatkujacy student (jadza rowerem bez
    > wymaganego oswietlenia :-) - chociaz akurat nie mialo to negatywnych
    > konsekwencji dla mojej tzw. kariery.

    A jak się do tego ma art. 46 Kodeksu Wykroczeń (bo zakładam, że mandat
    był za wykroczenie):
    Art. 46.
    § 1. Ukaranie uważa się za niebyłe po upływie 2 lat od wykonania,
    darowania lub
    przedawnienia wykonania kary.
    § 2. Jeżeli ukarany przed upływem okresu przewidzianego w § 1 popełnił nowe
    wykroczenie, za które wymierzono mu karę aresztu, ograniczenia wolności
    lub grzywny, ukaranie za oba wykroczenia uważa się za niebyłe po
    upływie 2
    lat od wykonania, darowania albo od przedawnienia wykonania kary za
    nowe
    wykroczenie.
    § 3. Jeżeli orzeczono środek karny, uznanie ukarania za niebyłe nie może
    nastąpić
    przed jego wykonaniem, darowaniem albo przedawnieniem wykonania.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl