  • Data: 2007-04-05 19:20:46
    Temat: Re: Naloty policji - dla uspokojenia spanikowanych
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jak się do tego ma art. 46 Kodeksu Wykroczeń (bo zakładam, że mandat
    > był za wykroczenie):

    A tak sie ma, ze przepisy o zatarciu sa odpowiednie w kk, kw, kks i dotycza
    tylko zatarcia na potrzeby tych aktow prawnych - tzn jak sie np wyrok zatrze
    to mozesz zeznac "jestem niekarany" albo nie ma wtedy mowy o recydywie jesli
    popelnisz w odpowiednich warunkach kolejne przestepstwo.
    KRK jest jednym ze zbiorow danych prowadzonych przez odpowiednie organy i
    akurat z niego wpisy "wypadaja" zgodnie z przepisami o zatarciu, ale inne
    organy prowadza rejestry z ktorych juz wpisy nie wypadaja sa ta np KCIK
    (Krajowe Centrum Informacji Kryminalnej) i KSIP (Krajowy System
    Informatyczny Policji - chyba tak sie rozwija ten skrot).
    Ja z uwagi na specyfike pracy czasami widuje wydruki z bazy prowadzonej
    przez Sluzbe Wiezienna i sa tam dane (o osadzeniach, konkretnych zakladach
    karnych w ktorych gosc siedzial, datach przetransportowania miedzy
    zakladami, o dacie zwolnienia itp) ktore swymi datami siegaja lat 60tych i
    70tych, choc te wyroki dawno sie zatarly z rozumieniu Krajowego Rejestru
    Karnego.
    Tak jak napisalem Wielki Brat patrzy.

    Cezar