  • 1. Data: 2013-05-12 01:02:32
    Temat: Naliczone cło - niesłusznie?
    Od: sp5it <v...@q...com>

    Kanadyjska firma przysłała mi próbkę swojego wyrobu.
    Fabryka w Chinach - przesyłka została wysłana z Chin DHL-em.
    Wartość przesyłki określono w liście przewozowym na 100$.
    UC nałożył na to cło na przysłaną mi próbkę - SAMPLE jak to nadawca w liście
    przewozowym określił.
    Czy jest sens odwoływać się i wnioskować o anulowanie opłaty celnej?
    Pozdrawiam, Michał

  • 2. Data: 2013-05-12 10:22:08
    Temat: Re: Naliczone cło - niesłusznie?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Wartość przesyłki określono w liście przewozowym na 100$.
    > UC nałożył na to cło na przysłaną mi próbkę - SAMPLE jak to nadawca w liście
    > przewozowym określił.

    Mam wrażenie, że powyżej jakiejś zadeklarowanej kwoty cło jest
    naliczane. Z ty, że aktualnie to jest chyba 150 euro, więc powinieneś
    się zmieścić.

    Chyba to też jest kwestia źle napisanej faktury (invoice) i wyniku tego
    deklaracji celnej.
    Też w DHLu miałem mały problem, bo wysyłający źle określił warunki
    Incoterm. W efekcie kurier (prawidłowo z resztą) dodatkowo naliczył VAT
    od kosztów transportu od granicy UE.

    Popatrz dobrze czy te opłaty to na pewno cło (powinieneś dostać wtedy
    SAD) czy też opłaty agencji celnej DHL za obsługę przesyłki.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-05-12 12:29:47
    Od: sp5it <v...@q...com>

    > Popatrz dobrze czy te opłaty to na pewno cło (powinieneś dostać wtedy
    > SAD) czy też opłaty agencji celnej DHL za obsługę przesyłki.

    Popatrzyłem dobrze i to nie cło tylko podatek czyli doliczyli VAT.
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd w pierwszym poście.
    Mam invoice producenta - w rubryce "reason for export" wpisane SAMPLE.
    Wartość określona na 97.47$.
    Na stronie: http://www.vat.pl/prezenty-probki-i-ulotki--czynnosc
    i-
    opodatkowane-8113/
    napisano że próbki nie podlegają opodatkowaniu.
    Pozdrawiam, Michał

  • 4. Data: 2013-05-12 17:13:12
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    i-
    > opodatkowane-8113/
    > napisano że próbki nie podlegają opodatkowaniu.

    No to wystąp do agencji celnej, żeby poprawnie naliczyli VAT i wystawili
    korektę do SAD. Myślę, że wersja e-mailowa wystąpienia powinna
    wystarczyć. Najwyżej popraw telefonem.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof