    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Naliczone cło - niesłusznie?
    Date: Sun, 12 May 2013 10:22:08 +0200

    > Wartość przesyłki określono w liście przewozowym na 100$.
    > UC nałożył na to cło na przysłaną mi próbkę - SAMPLE jak to nadawca w liście
    > przewozowym określił.

    Mam wrażenie, że powyżej jakiejś zadeklarowanej kwoty cło jest
    naliczane. Z ty, że aktualnie to jest chyba 150 euro, więc powinieneś
    się zmieścić.

    Chyba to też jest kwestia źle napisanej faktury (invoice) i wyniku tego
    deklaracji celnej.
    Też w DHLu miałem mały problem, bo wysyłający źle określił warunki
    Incoterm. W efekcie kurier (prawidłowo z resztą) dodatkowo naliczył VAT
    od kosztów transportu od granicy UE.

    Popatrz dobrze czy te opłaty to na pewno cło (powinieneś dostać wtedy
    SAD) czy też opłaty agencji celnej DHL za obsługę przesyłki.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof