  • 21. Data: 2009-03-31 07:33:48
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 09:24
    (autor Tobi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqsggr$rjq$1@news.onet.pl>):

    > Tak, ale tu nie ma nawet kwestii wynajmu, po prostu rodzice chcą się
    > pozbyć (wiecznych?) dzieci ze swojego domu - ich święte prawo, może czas
    > się usamodzielnić. ;)

    No ja wiem, po prostu mówię ci, żebyś nie zakładał nadmiernie, że polskie
    prawo jest normalne.

    --
    Tristan

  • 22. Data: 2009-03-31 08:25:07
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > No więc płacą im czynsz, tak?

    Patrycypuja w kosztach nieruchomosci. Ponadto sami oplacaja koszta mediow.

  • 23. Data: 2009-03-31 08:44:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tobi pisze:

    > Ale co nie gra? To, że pełnoprawni właściciele chcą dysponować swoją
    > własnością? Bo według mnie to jak najbardziej normalne i zgodne z prawem.

    Na pl.banki toczy się dyskusja, gdzie twierdzi się, że ludzie nie
    powinni brać kredytu na mieszkanie bez wkładu własnego, na 30 lat, bo
    powinni przewidzieć, że w tym czasie może przyjść kryzys i może ich nie
    stać na ratę kredytu. Tych, którzy taki kredyt wzięli, podejrzewa się o
    brak myślenia. A gdzie mają ci ludzie mieszkać? Tam gdzie mieszkali, z
    rodzicami, albo wynająć pokój w mieszkaniu na spółkę z innymi (świetna
    perspektywa dla rodziny).

    A tutaj? Mieszkasz z rodzicami? To źle, weź kredyt do końca życia i
    kup mieszkanie...

    IMHO to NIE JEST NORMALNE, że ni stąd ni zowąd rodzice pozbywają się
    dzieci z mieszkania na drodze eksmisji, choćby te dzieci mieszkały z
    nimi od 40 lat i miały już własne dzieci. Jest to może zgodne z prawem,
    co nie oznacza, że jest to normalne i godne pochwały.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-03-31 08:48:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 10:25
    (autor scorpio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqskhu$ljt$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Patrycypuja w kosztach nieruchomosci. Ponadto sami oplacaja koszta mediow.

    No to OK, to cofam oskarżenie o utrzymywaniu. Ale fakt faktem, to rodziców
    dom i jak chcą sprzedać, to co? Nie mogą?

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2009-03-31 08:49:16
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > No ja wiem, po prostu mówię ci, żebyś nie zakładał nadmiernie, że polskie
    > prawo jest normalne.

    Mysle ze podstawa prawna wydania orzeczenia o eksmisji byl artykul Kodeksu
    Cywilnego ktory mowi :
    Art. 222. § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego
    rzeczą, ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje
    skuteczne względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.

    A czy w apelacji skuteczny bedzie mial artykul Kodeksu Cywilnego :
    Art. 690. Do ochrony praw najemcy do używania lokalu stosuje się odpowiednio
    przepisy o ochronie własności.

  • 26. Data: 2009-03-31 08:52:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 31 marzec 2009 10:44
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gqsl5o$968$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > powinni brać kredytu na mieszkanie bez wkładu własnego, na 30 lat, bo
    > powinni przewidzieć, że w tym czasie może przyjść kryzys i może ich nie

    bez sensu. na całym świecie bierze się kredyty. Moja rodzina w Niemczech do
    dzisiaj spłaca dom wzięty 30 lat temu. Mieszkają całe życie i całe życie
    sobie spłacają. Skąd człowiek po szkole ma nagle mieć na dom! W normalnych
    krajach bierze kredyt właśnie.

    > Tych, którzy taki kredyt wzięli, podejrzewa się o
    > brak myślenia.

    O brak myślenia trzeba podejrzewać tych, co tak mówią.

    > A gdzie mają ci ludzie mieszkać? Tam gdzie mieszkali, z
    > rodzicami, albo wynająć pokój w mieszkaniu na spółkę z innymi (świetna
    > perspektywa dla rodziny).

    Albo inaczej rozwiązać problem. No cóż, takie życie. A co mają rodzice?
    Fundować im dom?

    > A tutaj? Mieszkasz z rodzicami? To źle, weź kredyt do końca życia i
    > kup mieszkanie...

    No. I tak powinno być, jeżeli się nie ma innych układów.

    > IMHO to NIE JEST NORMALNE, że ni stąd ni zowąd rodzice pozbywają się
    > dzieci z mieszkania na drodze eksmisji, choćby te dzieci mieszkały z
    > nimi od 40 lat i miały już własne dzieci.

    Pewnie nie tak nagle. Tylko musiało się coś popsuć, a dzieci nie dopilnowały
    zorganizowania sobie życia i rodzice nie mają innego wyjścia.

    > Jest to może zgodne z prawem,
    > co nie oznacza, że jest to normalne i godne pochwały.

    Rodzice mają utrzymywać niepotrzebny i może ponad ich możliwości dom?

    --
    Tristan

  • 27. Data: 2009-03-31 08:55:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > sobie spłacają. Skąd człowiek po szkole ma nagle mieć na dom! W normalnych

    Poczytaj sobie posty Jana Werbińskiego na .banki w bardzo długim
    wątku "Bank mówi dopłać"

    > Rodzice mają utrzymywać niepotrzebny i może ponad ich możliwości dom?

    Tyle że fakt rozwiązania tego problemu przez sąd świadczy o patologii
    w rodzinie. To tak jakby sąd miał decydować co dziecko ma jeść na obiad
    - też niby można, niemniej jednak w normalnej rodzinie rodzice się dogadują.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-03-31 09:06:23
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > A tutaj? Mieszkasz z rodzicami? To źle, weź kredyt do końca życia i kup
    > mieszkanie...

    Zgadzam sie z tym, iz powinni usamodzielnic sie - de facto ponad 20 lat temu
    mieli taka mozliwosc mieszkajac w komunalnym. Niestety rodzice wciagneli ich
    do swojego domku gwarantujac przekazanie im spadku a zostawiaja ich na
    pastwe losu.
    Odlozonych pieniedzy nie maja bo nie planowali zmiany zamieszkania (w 90
    latach pozbyli sie 3 ksiazeczek mieszkaniowych bez premii gwarancyjnych).
    Kredytu nie dostana - za slaba zdolnosc kredytowa.
    A w tak krotkim czasie nie uzbieraja niezbednej sumy.

> [...]
    > od 40 lat i miały już własne dzieci. Jest to może zgodne z prawem, co nie
    > oznacza, że jest to normalne i godne pochwały.

    Moze jest zgodne z prawem ale abstrahując jednak od powyższego zamiar
    eksmisji kłóci się z zasadami współżycia społecznego, bo chyba kto jak kto,
    ale rodzic powinien udostępniać swoim dzieciom mieszkanie.

  • 29. Data: 2009-03-31 09:11:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Moze jest zgodne z prawem ale abstrahując jednak od powyższego zamiar
    > eksmisji kłóci się z zasadami współżycia społecznego, bo chyba kto jak
    > kto, ale rodzic powinien udostępniać swoim dzieciom mieszkanie.

    Może jeszcze za darmo i obowiązkowo do końca życia?
    Problem jednak chyba leży gdzie indziej - co się wydarzyło między nimi, że
    rodzice postanowili sprzedać dom i wywalić z niego dzieciaki?

  • 30. Data: 2009-03-31 09:11:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Patrycypuja w kosztach nieruchomosci.

    Eksploatacyjnych?