  • 1. Data: 2009-03-30 21:28:38
    Temat: Minimalny promień łuku
    Od: A <...@...pl>

    Witam,

    Stoi sobie budynek wielorodzinny (18 mieszkań) z garażem podziemnym.
    Niestety jest bardzo ciężko do niego wjechać. Mam wrażenie, że nie
    spełnia norm dotyczących promieni łuku (przy wjeździe trzeba zakręcać
    dwa razy w dość bliskim odstępie i w przeciwne strony) i minimalnej
    szerokości wjazdów. Bramy wjazdowe są pod kątem do drogi.

    Jakie są minimalne wartości promienia łuku i szerokości przy takich
    drogach? Gdzie tego szukać?

    wg mnie normy powinny przewidywać możliwość wjechania dowolnym autem
    osobowym (tj. do 3,5t) a na pewno większe samochody np. kombi czy
    minibusy się nie mieszczą.

    A.
    PS FUD na pl.soc.prawo

  • 2. Data: 2009-03-30 22:49:26
    Temat: Re: Minimalny promień łuku
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    A pisze:

> [...]
    > szerokości wjazdów. Bramy wjazdowe są pod kątem do drogi.
    >
    > Jakie są minimalne wartości promienia łuku i szerokości przy takich

    [...]

    § 103 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002
    r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie (z późn. zm. ;) )

  • 3. Data: 2009-04-04 06:26:24
    Od: A <...@...pl>

    detektyw pisze:
    > A pisze:
    >

    > § 103 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    > w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    > usytuowanie (z późn. zm. ;) )

    Dzięki wielkie tego szukałem.

    A.

  • 4. Data: 2009-04-04 07:21:13
    Od: A <...@...pl>

    A pisze:

    > Dzięki wielkie tego szukałem.

    ... się pośpieszyłem. Niby to ale jakieś takie lakoniczne tylko: "...
    promienie łuków dojazdów... należy dostosować do wymiarów gabarytowych,
    ciężaru całkowitego i warunków ruchu pojazdów...itp."
    Nie ma jakiś bardziej szczegółowych przepisów?

    A.

  • 5. Data: 2009-04-04 07:27:17

    A pisze:

> [...]
    > ciężaru całkowitego i warunków ruchu pojazdów...itp."
    > Nie ma jakiś bardziej szczegółowych przepisów?

    Wynikałoby z tego, że na każdy samochód do 3,5t ? czyli na osobowe.
    czyli szukać by należało w przepisach o drogach dla takich samochodów?
    Gdzie takie przepisy są?
    A.