  • 1. Data: 2006-08-26 17:36:24
    Temat: Najem lokalu mieszkalnego - kilka pytan
    Od: "purgalm" <p...@g...com>

    Jestem na etapie szukania mieszkania we Wroclawiu na czas studiow. Jako
    ze juz 2 razy zostalem wych***** przed podpisaniem umowy chcialbym sie
    zabezpieczyc mozliwie najlepiej na kazdym etapie. W zwiazku z tym mam
    kilka pytan.
    1. Ogladam sobie mieszkanie i decyduje sie je wynajac. Powiedzmy, ze
    wlasciciel zobowiazuje sie je doposazyc bo czegos tam brakuje. Jak to
    formalnie okreslic? Czy spisywac jakas przedwstepna umowe najmu czy
    sporzadzic odrazu umowe najmu z zastrzezeniem protokolu
    zdawczo-odbiorczego w dniu przekazania lokalu pod rygorem niewaznosci
    umowy?
    2. W jakich przypadkach warto sporzadzac taka przedstepna umowe najmu?
    3. Zamierzam mieszkac jeszcze z 3 osobami, niestety tylko ja jestem w
    tej chwili w Polsce i tylko ja moge zalatwiac mieszkanie i wszystkie
    formalnosci. Czy w umowie najmu podac poprostu ich dane personalne, a
    ja bede glownym najemca i tylko ja sie podpisze na umowie? Czy moze ja
    podpisuje umowe najmu z wynajmujacym, a pozniej umowe podnajmu z moimi
    wpollokatorami?
    Narazie tyle mi przychodzi do glowy. Jesli sa jeszcze jakies istotne
    sprawy, ktore pominalem to prosze o ich wskazanie
    Z gory dzieki za pomoc
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-08-26 23:23:01
    Temat: Re: Najem lokalu mieszkalnego - kilka pytan
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > sporzadzic odrazu umowe najmu z zastrzezeniem protokolu
    > zdawczo-odbiorczego w dniu przekazania lokalu pod rygorem niewaznosci

    Można zawrzeć taką umowę. Piszesz, że zobowiązujesz się wynająć chatę
    jeśli do dnia XX.XX zrobią to i to, a jeśli nie, to nie masz obowiązku
    wynająć. Kwestia zabezpieczeń jest otwarta.

    > 2. W jakich przypadkach warto sporzadzac taka przedstepna umowe najmu?

    Jeśli Ci zależy na tej chacie, to warto... Ale wiesz - we Wrocławiu
    tyle mieszkań... Zastanów się trzy razy.

> [...]
    > ja bede glownym najemca i tylko ja sie podpisze na umowie? Czy moze ja
    > podpisuje umowe najmu z wynajmujacym, a pozniej umowe podnajmu z moimi

    No, żaden właściciel nie chce wynająć oficjalnie mieszkania czterem
    osobom naraz. :) To powiększa czterokrotnie ewentualne problemy w
    razie gdybyście nie chcieli się wynieść. Masz trzy rozwiązania:

    1) wynajmujecie to mieszkanie wspólnie - nierealne ze względów
    organizacyjnych i 'życiowych'

    2) wynajmujesz sam z prawem do wprowadzenia do lokalu innych osób w
    celu zamieszkania

    3) wynajmujesz sam bez ww. prawa

    W praktyce studenci wynajmują chaty w wersji 3) i nikt o nic nie pyta.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-08-28 08:59:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał
    > 2) wynajmujesz sam z prawem do wprowadzenia do lokalu innych osób w
    > celu zamieszkania
    >
    > 3) wynajmujesz sam bez ww. prawa

    Jeśli z umowy nie wynika, że osoba, która jest najemną może wprowadzić inne
    osoby, to może, czy nie?

  • 4. Data: 2006-08-28 09:47:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@o...pl> napisal(a):

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > Jeśli z umowy nie wynika, że osoba, która jest najemną może wprowadzić inne
    > osoby, to może, czy nie?

    Jeśli nie wynika, to może, gorzej jeśli zabrania:

    KC, Art. 668. § 1. Najemca może rzecz najętą oddać w całości lub części
    osobie trzeciej do bezpłatnego używania albo w podnajem, jeżeli umowa
    mu tego nie zabrania. W razie oddania rzeczy osobie trzeciej zarówno
    najemca, jak i osoba trzecia są odpowiedzialni względem wynajmującego
    za to, że rzecz najęta będzie używana zgodnie z obowiązkami
    wynikającymi z umowy najmu.

  • 5. Data: 2006-08-28 15:03:29
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Samotnik napisał(a):

    > Jeśli nie wynika, to może,

    nie może
    do lokalu odnosi się art.688[2], a nie 668

    KG

  • 6. Data: 2006-08-28 16:36:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <#k...@w...pl#> napisal(a):

    > nie może
    > do lokalu odnosi się art.688[2], a nie 668

    Fakt, akurat nie byłem na swoim kompie i użyłęm jakiejś znalezionej w
    sieci treści KC, która jak teraz widzę jest sprzed 2001 :(