  • 1. Data: 2006-08-26 17:36:59
    Temat: Najem lokalu mieszkalnego - kilka pytan
    Od: "purgalm" <p...@g...com>

    Jestem na etapie szukania mieszkania we Wroclawiu na czas studiow. Jako
    ze juz 2 razy zostalem zostawiony na lodzie przed podpisaniem umowy,
    chcialbym sie zabezpieczyc mozliwie najlepiej na kazdym etapie. W
    zwiazku z tym mam kilka pytan.
    1. Ogladam sobie mieszkanie i decyduje sie je wynajac. Powiedzmy, ze
    wlasciciel zobowiazuje sie je doposazyc bo czegos tam brakuje. Jak to
    formalnie okreslic? Czy spisywac jakas przedwstepna umowe najmu czy
    sporzadzic odrazu umowe najmu z zastrzezeniem protokolu
    zdawczo-odbiorczego w dniu przekazania lokalu pod rygorem niewaznosci
    umowy?
    2. W jakich przypadkach warto sporzadzac taka przedstepna umowe najmu?
    3. Zamierzam mieszkac jeszcze z 3 osobami, niestety tylko ja jestem w
    tej chwili w Polsce i tylko ja moge zalatwiac mieszkanie i wszystkie
    formalnosci. Czy w umowie najmu podac poprostu ich dane personalne, a
    ja bede glownym najemca i tylko ja sie podpisze na umowie? Czy moze ja
    podpisuje umowe najmu z wynajmujacym, a pozniej umowe podnajmu z moimi
    wpollokatorami?
    Narazie tyle mi przychodzi do glowy. Jesli sa jeszcze jakies istotne
    sprawy, ktore pominalem to prosze o ich wskazanie
    Z gory dzieki za pomoc
    Mariusz