  • 61. Data: 2006-01-27 12:52:18
    Temat: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Od: "Jackie" <j...@w...pl>

    news:drd4c4$l91$1@inews.gazeta.pl...

    > Wyobraź sobie, że rynek twórczości nie jest wolnym rynkiem.

    To znaczy że nie mogę nakręcić sobie cyfrówką filmiku o dupie Maryni, nagrać
    go na DVD i sprzedawać po cenie jaka mi się spodoba?

    > No cóż - możemy zaklinać rzeczywistość lub też patrzyć na świat realnie.
    > Co wybierasz?

    Bez przesady, mnóstwo osób płaci i jakoś przez to nie głoduje. Ja rozumiem
    ludzi których trafia szlag gdy płacą za coś ciężkie pieniądze, podczas gdy
    ktoś inny bierze za darmo bo "patrzy na świat realnie".

    --
    Jackie
    http://www.akwaria.pl/krewetki

  • 62. Data: 2006-01-27 12:55:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Jakże ja uwielbiam tak bezmyślnie wypowiadane farmazony!
    > Wyobraź sobie, że rynek twórczości nie jest wolnym rynkiem.

    Ha ha ha ha.

  • 63. Data: 2006-01-27 14:54:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak? Podaj paragraf.

    jezlei o ustawe o prawie autorskim chodzi to winnym watku juz ktos ci podal,
    jezlei
    o kk chodzi to art 269b

    P.

  • 64. Data: 2006-01-27 14:58:52
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Żadnej.
    > Ale prawo prawem, a życie życiem :(

    no tak tyle ze gdyby by ktos zaciagnal taka osobe do sadu cywilnego to
    musialby wykazac skad ma informacje o uzywaniu oprogramowania niezgodnie z
    licencja
    gdyby wskazal policje jako zrodlo bylby to dowod na popelnie przestepstwa
    przez policjantow z art 266 (tak?)

    P..

  • 65. Data: 2006-01-27 15:00:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "ezbig" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > Zwykle z policją współpracuje BSA, a oni już wiedzą komu przekazać.

    a oni na jakiej podstawie moga przekazac ?

  • 66. Data: 2006-01-27 15:33:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Przemek R... napisał:
    > jezlei o ustawe o prawie autorskim chodzi to winnym watku juz ktos ci podal,
    > jezlei o kk chodzi to art 269b

    To artykuł do zupełnie innego typu przestepstw (hakerów).

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 67. Data: 2006-01-27 15:35:51
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:drd0i2$mj$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "ezbig" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak, tak... naprawdę dałeś sobie taki kit wcisnąć?

    W takiej mieścinie jak moja na jeden seans dobrego filmu przychodzi 300
    osób. Nie wciskaj mi, że taka jedna kopia zarabia 1$ z wszystkch seansów.
    Jak coś porównujesz to należy to sprowadzić do wspólnego mianownika. Nie
    można przecież porównywać jednorazowego obejżenia filmu i ceny biletu, do
    ceny płyty DVD z tym filmem. Jeśli uważasz, że DVD jest drogie to nie kupuj,
    tylko wypożycz z wypożyczalni.

    > A koszt przygotowanie tego materiału do dystrybucji na DVD, to pewnie w
    > okolicy kilkudziesięciu groszy na płytę wyjdzie. Nośnik i opakowanie to
    > następne 2 zł. Porównaj sobie chociaż czas tłoczenia jednej płyty DVD, z
    > czasem nagrania jednej kasety VHS, Niech nawet te nagrywanie VHS odbywa
    > się z prędkością x razy większą niż odtwarzanie. To jaką te x może mieć
    > wartość, stawiam, że góra 4-8.

    Wybacz, ale chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Pracuję w tej branży i
    zapewniam cie, że przy starcie od zera w ciągu tygodnia w kopiarni możesz
    wykonać nawet 50 000 kaset VHS. Po prostu przynosisz kasetę matkę lub inny
    akceptowany nośnik i za tydzień odbierasz tira z kasetami.
    W przypadku DVD nie zdążysz nawet zrobić profesjonalnego masteringu.
    Automatyczną kopiarnię może obsłużyć 1-3 osoby, nad płytą pracuje sztab
    kilkunastu osób zanim pójdzie to do tłoczenia.

    Mówimy tu o komercyjnej płycie, nie o reklamowej wrzutce do gazety (tu się
    zgodzę nikt nad tym nie pracuje i koszt jest tańszy o nośnik i krótszy czas
    wykonania - kompresja idzie z automatu).

  • 68. Data: 2006-01-27 15:38:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jackie napisał:
    > To znaczy że nie mogę nakręcić sobie cyfrówką filmiku o dupie Maryni, nagrać
    > go na DVD i sprzedawać po cenie jaka mi się spodoba?

    Możesz. Czy to cokolwiek zmienia, że rynek dotyczący twórczości nie jest
    wolnym rynkiem?

    > Bez przesady, mnóstwo osób płaci i jakoś przez to nie głoduje. Ja rozumiem
    > ludzi których trafia szlag gdy płacą za coś ciężkie pieniądze, podczas gdy
    > ktoś inny bierze za darmo bo "patrzy na świat realnie".

    Nie o to było pytanie, lecz o to czy rozmawiamy o idealnym, wydumany
    świecie, czy też o realnym.
    Bo w realnym świecie wiesz rozumiesz - jak ktoś napędza popyt reklamami
    , wytwarza w ludziach jak najsilniejszą potrzebę posiadania tegoż, to
    nie może potem rżnąć głupa, że jest pokrzywdzony bo ludzie nabywają
    utwór bez płacenia mu wydumanej przez niego ceny i na zasadach li tylko
    przez niego narzuconych.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 69. Data: 2006-01-27 15:48:21
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:drdcid$fg5$1@inews.gazeta.pl...

    > a oni na jakiej podstawie moga przekazac ?

    Na takej, że reprezentują interesy wielu firm tworzących oprogramowanie i
    działają na ich zlecenie. Współpracują z policją, ponieważ sami nie mają
    żadnego prawa sprawdzać twojego komputera. Policja z resztą też, dopuki nie
    ma podejżenia o działalności karalnej. Wystarczy donosik życzliwego i możesz
    mieć problem.

    BSA przeprowadza też akcje z własnej inicjatywy (oczywiście z policją). Ale
    jeśli wychodzi to od nich, dostajesz szansę. Kontrole są wcześniej
    zapowiedziane. Otrzymujesz pocztą czarny worek na śmieci z informacją do
    czego służy i kastę wideo z nagraną akcją policji w jakiejś firmie.

  • 70. Data: 2006-01-27 16:06:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > To artykuł do zupełnie innego typu przestepstw (hakerów).

    przeczytaj druga czesc art 269b ..a takze (..)
    program to takze system informatyczny.