    From: "ezbig" <e...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Date: Fri, 27 Jan 2006 16:35:51 +0100

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:drd0i2$mj$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "ezbig" <e...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tak, tak... naprawdę dałeś sobie taki kit wcisnąć?

    W takiej mieścinie jak moja na jeden seans dobrego filmu przychodzi 300
    osób. Nie wciskaj mi, że taka jedna kopia zarabia 1$ z wszystkch seansów.
    Jak coś porównujesz to należy to sprowadzić do wspólnego mianownika. Nie
    można przecież porównywać jednorazowego obejżenia filmu i ceny biletu, do
    ceny płyty DVD z tym filmem. Jeśli uważasz, że DVD jest drogie to nie kupuj,
    tylko wypożycz z wypożyczalni.

    > A koszt przygotowanie tego materiału do dystrybucji na DVD, to pewnie w
    > okolicy kilkudziesięciu groszy na płytę wyjdzie. Nośnik i opakowanie to
    > następne 2 zł. Porównaj sobie chociaż czas tłoczenia jednej płyty DVD, z
    > czasem nagrania jednej kasety VHS, Niech nawet te nagrywanie VHS odbywa
    > się z prędkością x razy większą niż odtwarzanie. To jaką te x może mieć
    > wartość, stawiam, że góra 4-8.

    Wybacz, ale chyba nie masz pojęcia o czym piszesz. Pracuję w tej branży i
    zapewniam cie, że przy starcie od zera w ciągu tygodnia w kopiarni możesz
    wykonać nawet 50 000 kaset VHS. Po prostu przynosisz kasetę matkę lub inny
    akceptowany nośnik i za tydzień odbierasz tira z kasetami.
    W przypadku DVD nie zdążysz nawet zrobić profesjonalnego masteringu.
    Automatyczną kopiarnię może obsłużyć 1-3 osoby, nad płytą pracuje sztab
    kilkunastu osób zanim pójdzie to do tłoczenia.

    Mówimy tu o komercyjnej płycie, nie o reklamowej wrzutce do gazety (tu się
    zgodzę nikt nad tym nie pracuje i koszt jest tańszy o nośnik i krótszy czas
    wykonania - kompresja idzie z automatu).