  • 1. Data: 2004-12-18 09:48:36
    Temat: Nagrywanie urzednika...
    Od: piotrek77 <p...@f...onet.pl>

    Witam

    Wiem, wielokrotnie byl podobny watek walkowany... ale teraz nieco inny

    Jestesmy rodzina zastepcza i prowadzimy Rodzinny Dom dla Dzieci (przy
    prywatnym stowarzyszeniu). Paniom z PCPR-u (Powiatowe Centrum Pomocy
    Rodzinie) nie za bardzo sie podobaja nasze metody prowadzenia domu a
    poniewaz to oni czesciowo finansuja nasze istnienie to wezwali nas na
    rozmowe (za kilka dni).

    Nie jestem prawnikiem, ale mam podejrzenia, ze ich pretensje nie sa
    poparte zadna ustawa tylko ich wlasnym widzimisie na temat wychowywania
    dzieci w rodzinie zastepczej (dodam, ze w calym powiecie jest tylko
    jedna rodzina zastepcza niespokrwniona).

    A moje pytania:
    1. Czy moge jawnie lub nie nagrywac urzednika na dyktafon? Czy moze sie
    nie zgodzic? zakonczyc rozmowe?
    2. Czy moge nie rozmawiac tylko poprosic o "pretensje" na pismie?

    --
    pozdrawiam

    Piotrek77
    www.rodzinna.strefa.pl

  • 2. Data: 2004-12-18 11:02:59
    Temat: Re: Nagrywanie urzednika...
    Od: Arek <a...@e...net>

    piotrek77 rzecze:
    [..]
    > 1. Czy moge jawnie lub nie nagrywac urzednika na dyktafon? Czy moze sie
    > nie zgodzic? zakonczyc rozmowe?

    Tego mu nie zabronisz.
    Dlatego też lepiej jest nagrywać z ukrycia.

    > 2. Czy moge nie rozmawiac tylko poprosic o "pretensje" na pismie?

    Oczywiście!

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-12-18 11:07:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "piotrek77" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy moge jawnie lub nie nagrywac urzednika na dyktafon? Czy moze sie
    > nie zgodzic? zakonczyc rozmowe?

    Możesz rozmowę, w której sam bierzesz udział nagrywać.

    > 2. Czy moge nie rozmawiac tylko poprosic o "pretensje" na pismie?

    Możesz. Taka rozmowa tak naprawdę to nie ma żadnego poważniejszego znaczenia
    prawnego. Ale warto ich wysłuchać. Może mają choć trochę racji.

  • 4. Data: 2004-12-18 11:41:56
    Od: "Design" <t...@j...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "piotrek77" <p...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możesz rozmowę, w której sam bierzesz udział nagrywać.

    Niejawnie to zapewne nie można nagrywać rozmowy w której się bierze udział,
    chyba że jesteś policjantem i w ramach prowokacji :)

    DS

  • 5. Data: 2004-12-18 12:05:19
    Od: Arek <a...@e...net>

    Design rzecze:
    > Niejawnie to zapewne nie można nagrywać rozmowy w której się bierze udział,
    > chyba że jesteś policjantem i w ramach prowokacji :)

    Bzdura. Oczywiście, że możesz nagrywać. Nie można podsłuchów nagrywać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-12-18 12:25:17
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Design napisał(a):
    > Niejawnie to zapewne nie można nagrywać rozmowy w której się bierze udział,
    > chyba że jesteś policjantem i w ramach prowokacji :)

    Nie można podsłuchiwać, nawet szklanką przez ścianę. ;)
    Ale nagrywanie tego, co się słyszy w naturalny sposób, jest chyba jak
    najbardziej legalne.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2004-12-18 12:34:12
    Od: "Design" <t...@j...com>

    "adamb" <z...@w...abkom.tk> wrote in message

    > Nie można podsłuchiwać, nawet szklanką przez ścianę. ;)
    > Ale nagrywanie tego, co się słyszy w naturalny sposób, jest chyba jak
    > najbardziej legalne.

    za zgodą nagrywanych

    DS

  • 8. Data: 2004-12-18 12:36:13
    Od: "Design" <t...@j...com>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:cq16ed$1t3$1@news.onet.pl...
    > Design rzecze:
    >
    > Bzdura. Oczywiście, że możesz nagrywać. Nie można podsłuchów nagrywać.

    Jak ich poinformujesz że nagrywasz i sie uprzejmie na to zgodzą.

    ale to juz inne nagranie...

    DS

  • 9. Data: 2004-12-18 12:43:31
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Design napisał(a):
    > Jak ich poinformujesz że nagrywasz i sie uprzejmie na to zgodzą.

    A swoje twierdzenie opierasz na?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 10. Data: 2004-12-18 13:14:28
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/12/2004 13:34, Design wrote :
    > "adamb" <z...@w...abkom.tk> wrote in message

    > za zgodą nagrywanych

    Nie. Wskaż przepis, który zakazuje nagrywania rozmowy w której się
    uczestniczy bez zgody nagrywanych.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your