    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagrywanie bez zgody nagrywanego
    Date: Wed, 22 Apr 2009 16:48:31 +0200

    Użytkownik Henry(k) napisał:
    > A dlaczego by miało nie naruszać w niektórych przypadkach? Jeśli umawiam

    Dlatego, że co nie jest zakazane jest dozwolone.

    Trudno mi się odnieść do Twoich przykładów.
    Nie widzę jakoś specjalnej różnicy pomiędzy zdradzeniem cudzych zwierzeń
    własnymi słowami a nagraniem.
    I choć nie jest to eleganckie a czasem nawet podłe to nie wiem czy
    podlega pod sąd.
    Brak mi tu rozeznania, być może można i takie rzeczy wrzucać na wokandę.

    [..]
    > się za tym jakiś cel - ujawnienie komuś kto tego by nigdy nie usłyszał od
    > nagrywanego, użycie jako dowodu (dowód zdobyty nielegalnie może być użyty,
    > ale nie powoduje to że staje się on "legalny").

    Ale to nie jest nielegalne. Dziś na ten przykład nagrałem urzędniczkę
    urzędu skarbowego, która bezczelnie przyznała, że od roku bezprawnie
    przetrzymują nam pieniądze (zwrot VATu) i jeszcze szantażowała mnie, że
    nie oddadzą ich dopóki im nie przyniosę nowego KRSu.
    Uważasz, że nagranie to jest w jakikolwiek sposób nielegalne?

    > Dlaczego pracodawcy nie wolno nagrywać pracowników bez ich poinformowania

    Można, jeśli prowadzi z nimi rozmowy.
    Nie można jeżeli nosi to charakter podsłuchu.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com