  • Date: Wed, 22 Apr 2009 01:17:41 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nagrywanie bez zgody nagrywanego

    Henry(k) pisze:

    > A dlaczego by miało nie naruszać w niektórych przypadkach? Jeśli umawiam
    > się z kolegą na piwo i opowiadam jaką mam fajną kochankę, to jeśli to nagra
    > i będzie dawał do odsłuchania innym znajomym to narusza moje prawo do
    > prywatności - mam prawo sam decydować co i komu mówię, więc skoro moją
    > intencją nie było "mówienie szerszemu gronu" to nikt nie ma prawa decydować
    > o tym za mnie.

    Primo: to już podpada pod publikację.
    Secundo: czyli jak będzie tylko plotkował, to też go z tego twojego
    rzekomego paragrafu przytrzaśniesz?; ->

    > Takie są normy społeczne i prawo, a sąd to potwierdza. Grupa
    > ma rację gdy piszą że samo nagrywanie jest dozwolone - bo jest, ale
    > przecież jasne jest że nikt nie nagrywa ot tak dla siebie - zazwyczaj kryje

    Jasne. Tak samo jasne, że jak ktoś ma kilka telefonów, to na pewno coś
    kombinuje ;->

    > się za tym jakiś cel - ujawnienie komuś kto tego by nigdy nie usłyszał od
    > nagrywanego, użycie jako dowodu (dowód zdobyty nielegalnie może być użyty,
    > ale nie powoduje to że staje się on "legalny").

    Co za brednie... Pokaż mi paragraf czyniący nielegalnym nagrywanie w
    celach dowodowych bez powiadomienia.

    > Dlaczego pracodawcy nie wolno nagrywać pracowników bez ich poinformowania

    O'RLY?

    Ciekawe, czy ci wszyscy pracujący w miejscach z monitoringiem oficjalnie
    są o nim informowani ;)

    > - nie dlatego że sama czynność nagrywania jest niedozwolona, ale dlatego że
    > może to służyć do kontrolowania ich w sposób przekraczający uprawnienia
    > pracodawcy (ma szanować ich dobra osobiste).

    Ummmmmm.... Huh?

    > Więc w teorii na pytanie "czy można nagrywać" odpowiedź brzmi "tak", ale
    > w praktyce należało by najpierw zapytać "po co nagrywasz?" i dopiero
    > od tego uzależnić odpowiedź.

    ROTFL