eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał? › Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    From: n...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w
    kanał?
    Date: Sun, 03 Mar 2019 15:36:21 +0100

    w <5c7bd277$0$486$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Z tego, co wyczytałem, to można, ale na dwa tygodnie wcześniej musisz
    > powiadomić stronę rosyjską, że być może będziesz chciał na zatokę
    > wypłynąć, do takiego Gdańska na kawę wpaść.

    Można śródlądowo (opis na dole).
    Ponadto pływanie po morzu wymaga AFAIR innych uprawnień niż śródlądowe.

    Trasę Elbląg-Gdańsk można płynąć co najmniej dwoma trasami i ich wariantami:
    1. Najprościej chyba wypłynąć przez rzez rzekę Elbląg (most pontonowy w
    Nowakowie) na Zalew Wiślany a następnie przez całą rzekę Szkarpawę (mosty
    zwodzone w Rybinie, Drewnicy i przy śluzie w Gdańskiej Głowie) - do Wisły.
    Zaleta tej trasy w przypadku mniejszych jachtów - można żeglować z masztem
    postawionym za mostami Elblaga- przynajmniej do mostu przed śluzą w Przegalinie
    (opłotki Gdańska) - na połączeniu Martwej Wisły z Przekopem Wisły. Most
    pontonowy nowakowski jest otwierany, mosty na Szkarpawie są podnoszone lub
    obrotowe zaś druty wywędrowały na wysokość tu już raz Tobie podpowiadaną:
    /viewtopic.php?t=6728
    Jedyna wada tej trasy to (dla niektórych przynajmniej) konieczność płynięcia
    kawałeczek ciut bardziej otwartymi wodami Zalewu.
    2. Nie stawiając natomiast masztu za mostami Elbląga można popłynąć Kanałem
    Jagiellońskim (łączy rzeki Elbląg i Nogat) z opłotków Elbląga do bramy
    powodziowej i mostu w Bielniku. Tam można wybrać się w prawo aby po paru
    kilometrach (uwaga na prom linowy przez Nogat w Kępinach!) dołączyć do trasy nr
    1 przez Szkarpawę we wspólnym ujściu Nogatu i Szkarpawy do Zalewu w Osłonce.
    3. Można też w ujściu Kanału Jagiellońskiego skręcić w lewo i popłynąć znacznie
    dłuższą trasą, uregulowanym korytem Nogatu, przez szereg śluz, pod kilkoma
    mostami - przez Malbork, do połączenia Nogatu z Wisłą w Białej Górze - by
    stamtąd spłynąć kawał z prądem Wisły, przez Tczew (mosty), do ostatniego mostu
    na Wiśle w Kiezmarku i wspomnianej już śluzy w Przegalinie.
    4. W samej Przegalinie można wpłynąć pod niewysokim (ca 7.5-8.0 m) mostem do
    śluzy i przez nią na Martwą Wisłę - a nią do Górek przez Sobieszewo z jego
    otwieranym mostem pontonowym.
    5. Chętni, przy sprzyjającej pogodzie - mogą bez zatrzymywania się w
    Przegalinie spłynąć do porciku w Świbnie (uwaga na prom linowy przez Wisłę,
    pomiędzy Świbnem a Mikoszewem!), wyjść na Zatokę przez ujście Przekopu Wisły i
    przepłynąć kilka mil Zatoką Gdańską do Górek Zachodnich lub do centrum Gdańska
    (dalej - do głównego wejścia do portu i przez cały port do mariny Motława) .
    6. Z Górek do Gdańska można też oczywiście dopłynąć "śródlądowo" po złożeniu
    masztu na Stogach - przed trzema mostami na Przeróbce.