eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNa jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał? › Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
  • Data: 2019-03-02 13:06:38
    Temat: Re: Na jakiej podstawie prawnej UE (Komisja Europejska) się wpierdala w kanał?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.03.2019 o 02:28, J.F. pisze:

    > Za to pozniej moze sie pojawic problem pomocy dla przedsiebiorstw,
    > bo jesli panstwo drogo wybudowalo kanal, a potem statki korzystaja za
    > darmo ...
    > A trzeba bylo zglosic wniosek do EU o dofinansowanie i poczekac co by
    > z tego wyszlo :-)

    Moim zdaniem to akurat niezbyt racjonalna koncepcja. Idąc tym tokiem
    rozumowania, to za darmo jeżdżą drogami czy chodzą chodnikami. Czy też
    jako pomoc dla nich będziesz to rozpatrywał?

    Natomiast kwestia zasadności ekonomicznej jest moim zdaniem trudna do
    takiej oceny bez zbadania - mam nadzieję, że ktoś to zrobił. Tam są dwa
    nasze porty. Pytanie, czy dzięki ich "otwarciu" na zatokę zwiększy się
    ogólnie przewozy, czy przykładowo odbierze Gdyni kilka statków, co w
    ogólnym rozrachunku akurat nie ma większego znaczenia.

    Znaczenie miało by, gdyby tym portom udało się przejąć jakieś towary
    przeładowywane w Kaliningradzie. I powiedzmy wysyłać je na Litwę, czy
    Białoruś. Tylko wówczas kanał przez mierzeję, to trochę zbyt mało.
    Pasowało by jeszcze jakąś infrastrukturę przeładunkową oraz transportową
    do tego wybudować.

    Chyba, że to mają być wodoloty do Gdańska dla turystów oraz jachty.