  • 1. Data: 2007-10-29 20:13:47
    Temat: Na co zwracać uwagę czytająć umowę?
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Witam

    Będę podpisywał umowę na meble kuchennę z mała firmą nie mającą swego sklepu.
    Gość chce 2000zł zaliczki. Na co zrócić uwagę podpisując taką umowe by nie
    naciąć się na nierzetelnego fachowca? Jest jakiś szybki internetowy
    sposób(prócz gogli) bo coś dowiedzieć się o firmie?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 2. Data: 2007-10-29 21:25:04
    Temat: Re: Na co zwracać uwagę czytająć umowę?
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl>

    Adramelech pisze:
> [...]
    > naciąć się na nierzetelnego fachowca? Jest jakiś szybki internetowy
    > sposób(prócz gogli) bo coś dowiedzieć się o firmie?

    Na całą treść umowy. W szczególności na uprawnienia i zobowiązania stron
    inne niż wynikające z przepisów powszechnie obowiązujących.

    Jurek W

  • 3. Data: 2007-10-29 22:07:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2007, Adramelech wrote:

    > Gość chce 2000zł zaliczki.

    ...a Ciebie urządza zadatek :)
    To tak trochę obok pytania.
    Reakcja na to hasło jest jednym z wyznaczników np. terminowości
    firmy. Powód masz tu:
    _117.html
    ...w art.394

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-29 23:01:30
    Od: "MT" <s...@d...null>

    Moim zdaniem daj sobie na wstrzymanie a zaoszczedzisz te 2kzl zadna powazna
    firma nie bierze tak duzej zaliczki moim skromnym zdaniem ktos chce cie
    wydymac.

  • 5. Data: 2007-10-29 23:19:16
    Od: "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl>

    Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Będę podpisywał umowę na meble kuchennę z mała firmą nie mającą swego sklepu.
    > Gość chce 2000zł zaliczki. Na co zrócić uwagę podpisując taką umowe by nie

    Ja właśnie próbuję odzyskać 650 zł z 1000 zaliczki, którą wpłaciłam gościowi
    ponad rok temu na drzwi. Drzwi oczywiście nigdy nie ujrzałam. Sprawa w sądzie,
    sporo osób poszkodowanych w ciągu 2 lat dziłalności firmy - zaliczki od 1000
    do 3500 (o takich była mowa w zarzutach prokuratorskich). Gość ze wszystkiego
    wyszedł obronną ręką. Czeka mnie proces cywilny.

    Po moich doświadczeniach wiem, że nie można się przed takimi ustrzec.

    Co najwyżej żądała bym szybciej zwrotu zaliczki - jeśli tylko termin w umowie
    mija o ok. 2 tygodnie - to może już niepokoić.
    Możesz sprawdzić też wiarygodność firmy - z kim zawierasz umowę czy ten ktoś
    to właściel, pełnomocnik. Takie rzeczy wiedzą w gminie gdzie firma jest
    zarejestrowana w Wydz. Gospodarczych.
    W umowie ważne są - wyraźne pieczątki, podpisy, jasno określony termin
    wywiązania się z umowy, zakres prac, konkretne daty.

    Oczywiście na zaliczkę też musisz mieć kwit.

    Kupowałam mnóstwo rzeczy do nowego domu i dosyć często bywały opóźnienia w
    realizacji umów. Różnie bywa. Ok. jeśli jest kontakt ze strony firmy, która
    informuje Cię o powodach opóźnień.

    Nasz znajomy zapłacił ostatnio kupę kasy za zaliczkę na okna (były nietypowe)
    - ok. 10 tys. Mimo że miały być za 4 tyg. dostał je za 4 miesiące. Idąc do
    sądu i tak zapewno szybko nie odzyskałby kasy. Chciał również zamknąć budynek
    przed zimą. Mnustwo stresów, ale w końcu udało się pozytywnie załatwić sprawę.

    Wpadek nie udało się ustrzec jedna to właśnie zaliczka, a druga to dot.
    reklamacji parapetów zewn. po 4 miesiącach. Nie wiem gdzie gościa szukać -
    firma się zwinęła, gość nie odbiera korespondencji. W biurze rzecznika praw
    konsumenta powiedzieli mi, że nic się w takiej sytuacji zrobić nie da...

  • 6. Data: 2007-10-30 05:07:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adramelech wrote:
> [...]
    > naciąć się na nierzetelnego fachowca? Jest jakiś szybki internetowy
    > sposób(prócz gogli) bo coś dowiedzieć się o firmie?

    Te meble są za 30 tyś że dajesz mu 2 tyś zaliczki?
    Zwracać uwagę na wszystko

  • 7. Data: 2007-10-30 06:00:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał

    > Moim zdaniem daj sobie na wstrzymanie a zaoszczedzisz te 2kzl
    > zadna powazna firma nie bierze tak duzej zaliczki moim skromnym
    > zdaniem ktos chce cie wydymac.

    Bzdura. W przypadku rzeczy nietypowych, robionych na indywidualne
    zamówienie, zaliczka rzędu 50% nie jest niczym dziwnym.

  • 8. Data: 2007-10-30 07:38:40
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    witek <w...@g...pl.invalid> Odpowiedz na

    > Te meble są za 30 tyś że dajesz mu 2 tyś zaliczki?
    > Zwracać uwagę na wszystko

    2500zł za całość. 2000zł przy podpisaniu umowy, 500zł przy odbiorze. Tłumaczy
    że teraz bierze na koszty materiałów.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 9. Data: 2007-10-30 07:41:31
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> Odpowiedz na

    > Użytkownik "MT" <s...@d...null> napisał

    > Bzdura. W przypadku rzeczy nietypowych, robionych na indywidualne
    > zamówienie, zaliczka rzędu 50% nie jest niczym dziwnym.

    To ~80% zaliczki. Mówi że na materiały. Całość ma kosztować 2500zł.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 10. Data: 2007-10-30 07:44:36
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

    > ...a Ciebie urządza zadatek :)
    > To tak trochę obok pytania.
    > Reakcja na to hasło jest jednym z wyznaczników np. terminowości
    > firmy. Powód masz tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html
    > ...w art.394

    A jak zadbać by to własnie zadatek, nie zaliczka był wzięty?
    Gdzie to powinno być zapisane? W umowie, czy na kwitku wpłaty?

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski