  • 1. Data: 2004-10-02 20:31:16
    Temat: NIP
    Od: "kopp" <c...@w...pl>

    mam takie krotkei pytanie odnosnie zakladania
    DG . Jestem studentem do tej pory nigdzie nei pracowalem
    i nie mam numeru NIP

    Dzialalnosc chcialbym zalozyc w innym miescie niz jestem zameldowany

    Czy o przydzielenie numeru NIP musze zglosic sie w urzedzie
    odpowiednim ze wzgledu na zameldowanie czy w obojetnie ktorym ?
    Jaki jest czas oczekiwania i ktory formularz nalezy wypelnic ?

    Dzialalnosc chcialbym zalozyc dopiero za jakis czas ale
    NIP chcialbym dostac juz teraz ? to sie chyba nie wiaze z zadnymi
    obowiazkami typu ubezpiecznia itp ?

    Pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-10-03 17:10:46
    Temat: Re: NIP
    Od: "kopp" <c...@w...pl>

> [...]
    >
    > Dzialalnosc chcialbym zalozyc dopiero za jakis czas ale
    > NIP chcialbym dostac juz teraz ? to sie chyba nie wiaze z zadnymi

    nikt ? :(

  • 3. Data: 2004-10-03 17:45:35
    Od: "CR" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kopp" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nikt ? :(

    NIP masz jednen na cale zycie, choc zdarzaja sie rozne sytuacje ;)

    Z tego co wiem to przy rejestracji DG mozesz od 1 stycznia 2004
    skladac 3 podania(?):
    o wpis do ewidencji
    o REG(I)ON
    o NIP
    w urzadzie miasta i wtedy powinni ci przyznac bez problemow,
    jak nie miales ...

    Ogolnie NIPu nie dostaje sie na swoje zyczenie
    tzn ze idzies i skladasz podanie(wniosek).
    musi to byc zalatwione przez pracodawce.

    NIP nie wiaze sie z obowiazkiem placenia czgokolwiek
    ot taki zwykly numer ;)

    Radze zrobic tak:
    isc i sie zapytac :) nic nie kosztuje.
    i powiedz, ze bedziesz otwieral DG to moze wniosek ci przyjma.

    [z tego co wiem]

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-03 17:50:19
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik CR <n...@n...pl> w poscie news:cjpdh2$hf2$1@atlantis.news.tpi.pl
    napisal, co nastepuje:

> [...]

    Jak to nie ??????

    > tzn ze idzies i skladasz podanie(wniosek).
    > musi to byc zalatwione przez pracodawce.

    A jesli ktos nie ma pracodawcy, tylko sam chce nim zostac (zakladajac DG?)
    - ja NIP zalatwialem po skonczeniu studiow, aby zarejestrowac sie jako
    bezrobotny.
    Wypelnilem formularz NIP-3 , osobiscie go dostarczylem do US i osobicie
    stamtad odebralem, przedkladajac pozniej zaswiadczenie w PUP

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 5. Data: 2004-10-03 18:51:14
    Od: "Profil1" <s...@n...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik CR <n...@n...pl> w poscie news:cjpdh2$hf2$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Jak to nie ??????

    teraz [od jakiegos roku] nie mozesz skladac wniosku o NIP w US,
    to załatwia pracodawca.

    > A jesli ktos nie ma pracodawcy, tylko sam chce nim zostac (zakladajac DG?)
    > - ja NIP zalatwialem po skonczeniu studiow, aby zarejestrowac sie jako
    > bezrobotny.

    Napisalem, ze teraz jak ktos nie ma NIPu to sklada go przy zakladaniu DG
    w urzedzie miasta[od 1stycznia].
    A pytajacy jest studentem i jesli nie bedzie mu potrzebny
    do rozliczen z US to nie wiem czy moze o niego zabiegac.

    > Wypelnilem formularz NIP-3 , osobiscie go dostarczylem do US i osobicie
    > stamtad odebralem, przedkladajac pozniej zaswiadczenie w PUP
    > Pozdrawiam
    > SDD

    A mi wlasnie rok temu nie chcieli w US przyjac wniosku - tlumaczyli
    cos przepisami. A chcialem miec po prostu.

    Pzdrwm,
    Grzesiek

  • 6. Data: 2004-10-03 20:10:19
    Od: "kopp" <c...@w...pl>

> [...]
    > A pytajacy jest studentem i jesli nie bedzie mu potrzebny
    > do rozliczen z US to nie wiem czy moze o niego zabiegac.

    ok

    ale czy wydadza mi go w urzedzie w innym
    miescie niz jestem zameldowany ?

    Bo DG chcialbym zalozyc w innym miescie ( z tym chyba nie ma problemu ? )

  • 7. Data: 2004-10-04 09:55:31
    Od: "Profil1" <a...@a...pl>

> [...]
    > miescie niz jestem zameldowany ?
    >
    > Bo DG chcialbym zalozyc w innym miescie ( z tym chyba nie ma problemu ? )

    Z DG nie ma problemu zalozenie w innym miescie.
    Ale musisz wpisac miejsce [adres firmy]-
    swoje biuro, dom , cokolwiek. i chyba idziesz do tego US ,
    na terenie ktorego jest ten adres.
    np. piszesz dom rodzicow jako siedzibe firmy, a teen dzialalnosci caly kraj
    to idziesz do US, ktory objmuje ten dom rodzicow.

    Co do NIPu:
    to podanie skladasz w urzedzie miasta [razem
    z wpisem do ew DG i regonem].

    Byl znajomy, juz nie student ale bez NIP,
    i powiedzieli mu , ze wczesniej "chyba" musi zlozyc podanie o NIP.
    A w urzedzie miasta to tylko jakies uaktualnienie (przy otwieraniu DG
    musiales
    oddzielnie zawiadomic US- cos z NIPem).

    Nie wiem dokladnie o co tym chodzi.

    Jesli to nie jest wielkim problemem to idz do Urzedu Miasta [wydz. DG]
    i zapytaj sie czy bedziesz mogl zlozyc o NIP (wez podania wszystkie 3).
    Albo idz do US i popros o wniosek o nadanie NIPu(powiedz, ze chcesz w
    przyszloci, tzn
    za 2 miesiace zalozyc DG) to powinni wydac.
    I tak apropo to nadanie NIP trwa roznie , ale ok 2 tyg(moze sie myle), wiec
    chyba lepiej jest
    zlozyc wniosek o NIP jesli ci przyjmnie w US.

  • 8. Data: 2004-10-04 20:53:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Oct 2004, Profil1 wrote:

    >+ Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ > Jak to nie ??????
    >+
    >+ teraz [od jakiegos roku] nie mozesz skladac wniosku o NIP w US,

    ...JEŚLI chodzi o pracownika.
    Nie pamiętam jak tam jest, jeśli rzeczywiście tak - to przepis
    jest głupi i należy go ominąć prowokując konieczność rozliczenia
    się z podatku :>
    Najtańsza metoda to chyba PCC od sprzedaży (2%, minimalna kwota
    "podstawy" 1000,01 zł) :]

    >+ Napisalem, ze teraz jak ktos nie ma NIPu to sklada go przy zakladaniu DG
    >+ w urzedzie miasta[od 1stycznia].

    ...co ma tę wadę, że musi wszędzie "tymczasowo" podawać PESEL.
    I później "odkręcać". Nie żeby się nie dało... :)

    [...]
> [...]
    >+ A mi wlasnie rok temu nie chcieli w US przyjac wniosku - tlumaczyli
    >+ cos przepisami. A chcialem miec po prostu.

    A to może być inna sprawa - US "od zawsze" mają opory przed wydawaniem
    NIPów :> Ale to na grupę .podatki !!!!

    pozdrowienia, Gotfryd