  • 1. Data: 2004-10-02 23:49:57
    Temat: obligatoryjne elementy postanowienia sądowego
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Witam wszyskich i proszę o pomoc w rozstrzygnięciu dwóch kwestii dotczących
    postanowienia sądowego:

    1. Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami dopuszczalne jest przesłanie
    stronie postanowienia sądowego w formie kserokopii odręcznego dokumentu
    ,sporządzonego na druku postanowienia w sposób utrudniający jednoznaczne
    zapoznanie się z jego treścią (z powodu tak zagęszczonego i zamazanego
    okrągłą pieczęcią sądu zapisu, że staje się on w wielu fragmentach
    nieczytelny) ?

    2. Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami ma wiążącą stronę moc prawną
    doręczone jej postanowienie sądu, sporządzone w formie wydruku komputerowego
    bez pieczęci nagłówkowej sądu i bez odręcznego podpisu sędziego?

  • 2. Data: 2004-10-03 09:04:21
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "lammed":

> [...]
    > zapoznanie się z jego treścią (z powodu tak zagęszczonego i zamazanego
    > okrągłą pieczęcią sądu zapisu, że staje się on w wielu fragmentach

    Jest zgodne, lecz mało estetyczne. Parę lat temu sporządzanie kserokopii
    odręcznie pisanych postanowień było powszechną praktyką, dzisiaj w
    większości sadów są komputery.

> [...]
    komputerowego
    > bez pieczęci nagłówkowej sądu i bez odręcznego podpisu sędziego?

    Odpis nie posiada pieczęci nagłówkowej sądu ani w żadnym razie odręcznego
    podpisu sędziego.
    Odpis posiada okrągłą pieczęć sądową wraz z pieczątką potwierdzającą
    zgodność z oryginałem podpisaną przez sekretarza sądowego, a niektóre z
    orzeczeń są opatrzone pieczątką stwierdzającą prawomocności i wykonalność
    orzeczenia - też podpisywaną przez sekretarza.

    Marek

  • 3. Data: 2004-10-03 17:34:33
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że te odręcznie pisane dokumenty były
    chociaż w całości czytelne. Ja takich dotychczas nie widziałem - wszystko,
    co wychodziło do stron przechodziło przez halę maszyn (z wyjątkiem wezwań i
    druków doręczenia dołączanych do pism. Stąd moje zdziwienie, że warszawski
    sąd przesłał mi coś takiego.

    Po poinformowaniu sądu, że nie mogę się ustosunkować do treści postanowienia
    z powodu jego nieczytelności - przesłano mi to postanowienie napisane na
    komputerze, opatrzone jedynie okrągłą pieczęcią sadu. Stąd moje wątpliwości.

    A gwoli wyjaśnienia - rzecz dotyczy pozwu o zapłatę z 1997 roku, już
    rozstrzygniętęgo na moją korzyść w 2001 roku (mimo iż sprawa prosta a i
    kwota relatywnie niewielka). Nie mogę jednak wszcząć postępowania
    egzekucyjnego bo w treści wyroku żle wpisano moje dane. Wystąpiłem o
    prawidłowe oznaczenie mnie jako strony w treści wyroku i do dziś nie udało
    się to sądowi. Mimo pisemnych wyjaśnień doręczonych sądowi - w treści tego
    osatniego postanowienia nadal występuje błąd, uniemożliwiający mi skuteczne
    podjęcie egzekucji kiomorniczej. Zresztą w trakcie trwania tych sądowych
    korowodów majątek dłużnika "rozmył się w pomroce dziejów" i wątpię, czy da
    się jeszcze te pieniądze odzyskać.