eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNIETYPOWY POST DOTYCZY ZASADNICZYCH SPRAW ZWIAZANYCH Z TĄ GRUPĄ I ROLĄ PRAWA WOGÓLE !!!! › Re: NIETYPOWY POST DOTYCZY ZASADNICZYCH SPRAW ZWIAZANYCH Z TĄ GRUPĄ I ROLĄ PRAWA WOGÓLE !!!!
    From: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NIETYPOWY POST DOTYCZY ZASADNICZYCH SPRAW ZWIAZANYCH Z TĄ GRUPĄ I
    ROLĄ PRAWA WOGÓLE !!!!
    Date: Fri, 17 Jan 2003 01:59:54 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b07c37$4ch$3@news.tpi.pl...
> [...]
    > Stąd szansa na niespójność prawa jest o wiele mniejsza.
    >
    > 2. Rozporządzenie jest podpisywane przez konkretną osobę, którą można
    > pociągnąć do odpowiedzialności karnej w razie stwierdzenia, że jest
    wadliwe
    > i przyniosło jakieś straty. A to już niejako mobilizuje do wysiłku.
    >
    > 3. Zmiana jakiegoś uwarunkowania powoduje, że nie ma potrzeby zmieniać
    > ustawy, a jedynie akty wykonawcze. Ten proces jest o wiele szybszy i
    dzięki
    > temu system prawny reagowałby bardziej dynamicznie na potzrby.

    Jedna: Latwiej "wplynac" na jednego czlowieka niz na caly parlament :-(

    > Nadmienię kilka:
    >
    > - walka z agentami
    > - pornografia
    > - ochrona danych osobowych

    Wydaje mi sie ze takie tematy sa przez poslow preferowane z dwoch powodow:
    - medialnosc
    - male ryzyko wystapienia negatywnych skutkow - uchwalajac ustawe dotyczaca
    budzetu mozna sporo namieszac, zas glosowanie na temat aborcji nie niesie
    raczej wiekszego ryzyka.

    Ale z drugiej strony troche sobie tez zawinili ludzie - nie potrafia
    wyegzekwowac od wladzy respektowania ich woli - frekwencja wyborcza jest
    tragiczna, ciagle wybierani sa te same nazwiska. Z drugiej strony zdaje mi
    sie, ze frekwencja jest spowodowana brakiem wiary w sens zabierania glosu. W
    takiej Szwajcarii frekwencja na poziomie 90% to minimum - ale tam
    rzeczywiscie wladza liczy sie z glosami obywateli - a u nas??? Jak sie narod
    nie zgodzi to bedzie glosowal drugi raz...

    > Tych,
    > którzy doszli aż do tego miejsca za jego długość serdecznie przepraszam i
    za
    > uwagę dziękuję.

    Nie ma za co :-), choc temat jest taki ze szkoda gadac :-(((. Ale z checia
    poczytam interesujacych postow :-)
    Pozdrawiam
    Jarek