  • 11. Data: 2008-01-08 11:54:26
    Temat: Re: NIE-możność NIE-przedłużenia umowy!!! [Orange-MIX]
    Od: s...@g...com

    On 7 Sty, 09:04, Seryozha <S...@o...onet.eu> wrote:
    > Moja mama miała przez 4 lata Orange MIX. Teraz 2-ga umowa się właśnie
    > skończyła.
    > Mama nie chce już podpisywać 3-ciej 2-letniej umowy w Orange ale okazuje
    > się, że "NIE MOŻE" bo jak poszła do "salonu" to jej powiedzieli, że "za
    > późno przyszła" i "MUSI" być w Orange przez kolejne 2-lata!!!!!
    >
    > CO TO ZA ABSURD??????
    >
    > Czy to możliwe, że pracownik celowo wprowadza mamę w błąd dla
    > zwiększenia "wyników"?
    > (Bo chyba oczywistym jest, że zawieranie umowy PRZEZ DOMNIEMANIE jest wbrew
> [...]

    NIe wydaje mi się żeby nie było możliwości zrezygnowania. Pytanie
    brzmi czy skorzystała Pani mam z warunków promocji np. nowy telefon za
    cenę jak przy podpisaniu umowy, jeżeli nie to moim zdaniem może
    rozwiązać umowę zgodnie z warunkami w niej zawartymi. Proszę
    przeczytać umowę i z pewnością tam Pani znajdzie odpowiedź. Jeżeli
    skorzystałyście Panie z oferty promocyjnej przedłużając umowę to
    rozwiązanie też jest dopuszczalne ale chyba z opcją spłaty całkowitej
    uzyskanego aparatu telefonicznego.
    Natomiast brak jakiejkolwiek możliwości rozwiązania umowy przez dwa
    lata z operatorem telefonii komórkowej uważam za niemożliwy.

  • 12. Data: 2008-01-08 15:53:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seryozha wrote:

    > Ale czy takie coś w ogóle jest dozwolone? Już wiele się mówiło o tym, że
    > często umowy i regulaminy w różnych firmach są niezgodne z obowiązującym w
    > Polsce prawem i przez to nie wiążące (co do punktów w których następuje ta
    > niezgodność).

    A dlaczego nie

    1. umowa zawarta na czas nieokreślony za x złotych
    2. w okresie 2 lat obowiązuje promocja na y złotych, pod warunkiem ze
    klient nie rozwiąze umowy
    3. Jeśli rozwiąże, płaci x - y
    3. po upływie 2 lat promocja zostaje przedłużona na następne dwa lata.

    nie widzę problemu

    to nie jest przedłużenie umowy, bo ta jest zawarta jedna na czas
    nieokreślony, to jest przedłużenie promocji, z której można zrezygnować
    ale będzie się płaciło więcej od następnego okesu no i trzeba zwrócić,
    to z czego już się skorzystało, ale warunków się nie dotrzymało.

  • 13. Data: 2008-01-08 21:56:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Gabryszewski" <f...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:flvis8$5j1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bo tak mówi ustawa.
    A tam zapewne, umowa którą dostała(i podpisała) od limonki

    To nie to samo. ustawa nie moze byc zasadnicza NIEZGODNA Z USTAWĄ. Umowa
    tak :-)

  • 14. Data: 2008-01-08 23:57:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości

    > tylko, że wtedy jest nieważna (?)

    nie przeczę. Ale jak już napisano zagadnienie przedłużania umowy OC normuje
    ustawa. Przedłużenia umowy z operatorem nie, a więc co do zasady może się
    okazać, że umowa na takich warunkach jest niezgodna z ustawą i jak
    napisałeś nieważna.

  • 15. Data: 2008-01-09 00:55:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seryozha wrote:

    > Ale "umowa na CZAS NIEOKREŚLONY" w/g Ciebie znaczy "DOŻYWOTNIO" ??
    > Tj. że "tylko śmierć nas może rozłączyć"??
    nie, do czasu wypowiedzenia.

    > Wszyscy znajomi bowiem mówią, że "na czas NIEOKREŚLONY" to znaczy, że "W
    > KAŻDEJ CHWILI można rozwiązać"!

    no i tak jest.

  • 16. Data: 2008-01-09 01:20:39
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Seryozha <S...@o...onet.eu> napisal:
    > A więc reasumując, tak nieco praktyczniej, co powinna zrobić moja mama kiedy
    > otrzymała od pracownika "salonu" tak stanowczą odmowę NIE-przedłużenia
    > umowy?

    a) Wziac do reki regulamin, ktory *musiala* dostac i poszukac
    punktow dotyczacych rozwiazania umowy.

    b) napisac pismo w stylu:
    "Na podstawie par.x pkt.y "Regulaminu swiadczenia uslug
    telekomunikacyjnych przez firme X" wypowiadam z dniem dd.mm.rrrr
    ze skutkiem na dzien dd.mm.rrrr umowe o swiadczenie uslugi polaczen
    telefonicznych.

    c) zlozyc w salonie z potwierdzeniem na kopii; w przypadku odmowy
    zazadac wpisania na podaniu odmowy wraz z podpisem odmawiajacego -
    wtedy wyslac pismo na adres operatora listem poleconym wraz
    z informacja o odmowie przyjecia pisma w salonie.

    d) z reguly po zakonczeniu nastepnego okresu rozliczeniowego - nie
    dluzej niz 30 dni od wypowiedzenia - jestescie rozwiedzeni z operatorem.

    > Czy jeśli umowa jest nieważna to znaczy, że można ją teraz po prostu za taką
    > uznać, przestać płacić i korzystać z numeru, wnieść przy tym stosowne
    > pismo-oświadczenie - a przy wszelkich roszczeniach windykacyjnych,
    > sądowych wtedy zwyczajnie zaakcentować nieważność umowy?

    Nie tak od razu. W umowach na czas nieokreslony obowiazuja okresy
    wypowiedzenia. Poczytaj w regulaminie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2008-01-09 02:27:40
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Olgierd wrote:

    > Ale tylko w części, której dotyczy nieważność. W przypadku umowy o
    > świadczenie usług telekomunikacyjnych trudno na tej podstawie uwalić całą
    > umowę (czego w tej sytuacji raczej nawet nie potrzeba).

    no tak ale jeśli chodzi o część dotyczącą właśnie faktu obowiązywania
    umowy - to jakby chodziło o wszystko

    --
    Seryozha

  • 18. Data: 2008-01-09 02:31:40
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Jacek_P wrote:
    > c) zlozyc w salonie z potwierdzeniem na kopii; w przypadku odmowy
    > zazadac wpisania na podaniu odmowy wraz z podpisem odmawiajacego

    A co jeśli pracownik salonu i tego także odmówi? (Tzn. wpisania odmowy na
    podaniu czy czegokolwiek...)
    Już się kiedyś niestety spotkałem z taką właśnie sytuacją.

    --
    Seryozha

  • 19. Data: 2008-01-09 02:37:48
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Jacek_P wrote:
    > Regulaminy operatorow, bedace zalacznikiem do umowy, np. TPSA maja
    > klauzule o automatycznym przejsciu umowy na czas nieokreslony,
    > jezeli na 30 dni przed koncem umowy nie zlozysz wypowiedzenia.
    > Ja sie osobiscie na tym poslizgnalem przy Neostradzie i musialem
    > jeden miesiac placic horrendalna cene "nieokreslonej".

    Czy to jest zgodne z ustawą?

    --
    Seryozha

  • 20. Data: 2008-01-09 07:46:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 02:13:41 +0100, Seryozha napisał(a):

> [...]

    świadczenie usług telekomunikacyjnych trudno na tej podstawie uwalić całą
    umowę (czego w tej sytuacji raczej nawet nie potrzeba).

    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/