  • 21. Data: 2004-06-10 03:31:55
    Temat: Re: Muzyka - sklepy internetowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c...@C...Gorzenski.private>, Czarek Gorzeński wrote:
    > No dobrze, dobrze, ale czy jakiś przepis wg prawa polskiego broni mi
    > wykonania kopii bezpieczeństwa, czy wogóle kopii legalnie zakupionego

    Formalnie Art.17, ale wątpie aby ktos się czepiał.

    > utworu na własny użytek? Jeszcze raz podkreślam - kopia jest tworzona
    > już w Rosji, na Twoje konkretne zamówienie - konkretna kopia. W tym
    > sklepie akurat jest to szczególnie wyraźnie zaznaczone. Tym bardziej, że
    > wg regulaminu po zakupieniu utworów musisz _poczekać_ na stworzenie
    > przez serwer fizycznej kopii utworu.

    Jeśli tak jest faktycznie to MZ jest to OK i faktycznie można przyjąć
    takie rozumowanie jakie wyżej proponujesz.

    > Co do odsłuchania w locie - kopia jak najbardziej powstaje, a czasami
    > nawet dwie, trzy, albo i więcej... chociażby w pamięci RAM, buforach
    > dyskowych, pamięci cache różnych poziomów, itd. Tak więc pojawia się
    > pytanie - która z nich może być nielegalna, a która jeszcze jest legalna
    > i dlaczego.

    MZ ta z której w sposób prosty można odtworzyć utwór lub istotny jego
    fragment.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2004-06-10 03:56:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <b...@z...router>, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    Nie, nie prawda (aleś mnie omotał) to w sumie nie ma nic do rzeczy co się
    dzieje technicznie po stronie rosyjskiej. Dyskusja dotyczy 2ch przypadków:
    1) towar pochodzi z legalnego źródła, 2) towar pochodzi z nielegalnego
    źródła. Jeśli "1", to w ogóle nie ma dyskusji czy wolno mu to ściągnąć i
    zapisać. Jeśli "2" to nie ma najmniejszego znaczenia co też z kopią
    utworu wyprawia sklep bo każda kopia jak i jej rozpowszechnianie jest
    nielegalna. Nie ma więc legalnego oryginału to i nie może być kopii
    bezpieczeństwa na lokalnym dysku.

    --
    Marcin