  • Data: 2010-09-28 20:56:00
    Temat: Re: Można kraść zgodnie z prawem
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale pracownik / kierowca moze
    > sobie zabrać samochód służbowy do domu i powiedzieć, że czeka na wypłątę
    > 50.000 zł obiecanej premii. I właściciel firmy ma udowodnić, że jej nie
    > obiecał?

    Ale to nie jest sensowne wytłumaczenie.
    Art. 461 kc nie dotyczy wszystkich roszczeń. Tylko, jak sam przepis
    mówi, że prawo zatrzymanie służy tylko dla zabezpieczenia roszczeń o
    zwrot nakładów na rzecz oraz roszczeń o naprawienie szkody przez rzecz
    wyrządzoną. Takimi roszczeniami nie jest oczywiście premia.
    Więc tak głupi pracownik nadawałby się do skazania, jakby wpadł na taki
    pomysł.
    Wskaż sensowy przykład.

    > Nie zrozumiałeś mnie. Uważam, że 461 kc oczywiście daje prawo
    > zatrzymania rzeczy, ale jako zabezpeiczenie roszczenia. Wiec jeśli
    > właściciel roszczenia nie uznaje, do ten, kto rzecz zatrzymał powinien
    > niezwłocznie pdjąć kroki zmierzające do uznania przez sąd jego
    > wierzytelności - w praktyce przeważnie wnieść pozew z wnioskiem o
    > tymczasowe zabezpieczenie roszczenia na zatrzymanej rzeczy.

    To masz pogląd niczym nie uzasadniony. Taki własny wymysł.

    > Czyli ile w praktyce?

    Zależy gdzie. To chyba oczywiste. Ale wszędzie będzie krócej niż
    skazanie w sądzie karnym.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.