  • 21. Data: 2004-06-03 19:24:46
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Jak będziesz kiedyś w Warszawie obejrzyj sobie Rondo Babka i 'Rondo'
    > Daszyńskiego.

    Daszyńskiego to i tak z tych większych :)

    KG

  • 22. Data: 2004-06-03 19:40:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >to de facto 4 skrzyżowania 4 jezdni jednokierunkowych.
    Więcej pytań nie ma 8-/
    4 skrzyżowania zwane wcześniej jednym 'rondem', pamiętając o tym, że
    tzw. 'rondo' to skrzyzowanie (jedno skrzyżowanie) ;-)
    I żeby było ciekawiej ma ono składać się z 4 jezdni jednokierunkowych
    - pozostaje do wyjaśnienia którą jezdnią sie dojeżdza, a którą
    wyjeżdża, bo, ruch ma być jednokierunkowy (bez prawa objeżdżania -
    przecież nie można w przeciwnym kierunku 'pod prąd').

    Artur Golański

  • 23. Data: 2004-06-03 19:40:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Bo jak są światła, to nie jest to rondo, tylko normalne skrzyżowanie z
    >wysepką pośrodku.
    Tomasiku szaleju się napiliście ? O tym CZY jest to skrzyżowanie z
    ruchem okrężnym zwane 'rondem' stanowią znaki drogowe, a NIE
    sygnalizacja.
    Dalej - istnienie sygnalizacji nie zmienia faktu, że jest to rondo !

    P.S. A może ktoś pod Roberta się podszywa ?

    Artur Golański

  • 24. Data: 2004-06-03 19:45:42
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > P.S. A może ktoś pod Roberta się podszywa ?

    A czy musi się na wszystkim znać?
    ;))

    Pozdr
    Leszek

  • 25. Data: 2004-06-03 20:09:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > sygnalizacja.
    > Dalej - istnienie sygnalizacji nie zmienia faktu, że jest to rondo !

    Artur, a w jakiej kolejności stosuje się w tym wypadku przepisy? Gdyby
    było tak, jak piszesz, to samochód dojeżdżający do ronda miał by
    pierwszeństwo przed tym w rondzie pomimo czerwonego światła. A tak nie
    jest. A skoro tak nie jest i stosuje się światła, to fakt, czy to jest
    rondo, czy skrzyżowanie z wysepką na środku w praktyce nic nie zmienia.

    Po za tym pojęcie skrzyżowania o ruchu okrężnym jest cokolwiek
    abstrakcyjne. Ustawienie stosownych znaków może skrzyżowanie z wysepką po
    środku zamienić w rondo. Jak znaków takich nie ustawisz, to i tak wysepki
    objeżdża się z prawej strony.

    Zresztą nie ma to większego znaczenia i są to dywagacje akademickie.
    Wyjeżdżając z ronda dajesz prawy kierunkowskaz, a nie lewy - i mam
    nadzieję, ze tego nie negujesz. Jeśli przy działających światłach tak
    uczynisz, to też się nic nie stanie.

  • 26. Data: 2004-06-04 00:04:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > wyjeżdża, bo, ruch ma być jednokierunkowy (bez prawa objeżdżania -
    > przecież nie można w przeciwnym kierunku 'pod prąd').

    Spróbuję maksymalnie prosto, jak blond krowie na miedzy po wycięciu
    połowy mózgu:

    Masz ulicę A, wiodącą z północy na południe (i z powrotem). Masz ulicę B
    wiodącą z zachodu na wschód (i z powrotem). Obie ulice są drogami
    dwujezdniowymi z dwiema wielopasmowymi jednokierunkowymi rozdzielonymi
    pasem zieleni (a także torowiskiem) jezdniami. W pewnym miejscu się te
    dwie ulice krzyżują. No i jak masz ulicę z dwiema jezdniami
    rozdzielonymi szerokim pasem zieleni (+torowiskiem) to siłą rzeczy jak
    masz skrzyżowanie takich ulic na samym środku robi się duży 'placyk'
    zieleni (+torowiska).

    Tak wygląda 'rondo' Daszyńskiego (i owszem - znak 'skrzyżowanie z ruchem
    okrężnym' jak najbardziej sobie stoi). Ale "w kółko" po obwodzie się nie
    da jeździć.

    DOTARŁO?!?!

  • 27. Data: 2004-06-04 05:07:41
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Andrzej Kalitowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Owszem zgadzam się z Tobą, ale chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. Ja
    > pytałem czy należy sygnalizować dojeżdżając do ronda chęć skrętu w lewo.

    Oczywiscie, ze nie - bo to absurd.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 29. Data: 2004-06-04 08:00:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@i...pl> napisał:

    >A czy musi się na wszystkim znać?
    Jak się nie zna, to niech się nie "poszywa" ;-/

    Artur Golański

  • 28. Data: 2004-06-04 08:00:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >jak blond krowie na miedzy po wycięciu połowy mózgu:
    Andrzeju i po co te "ozdobniki" ? Weź tez pod uwagę, że piszesz w taki
    sposób, że naprawdę nie wiadomo o co ci chodzi ( pmijam błędy formalne
    typu 'ulica' zamiast 'drog' lub 'jezdnia' czy skrzyżowwanie 'z'
    zamiast 'o' ruchu...).
    Wg twoich wyjaśnien jest to jednak jedno skrzyżowanie, a nie jak
    wcześniej wspomniłeś cztery (patrz tekst o 'blond'... powyżej)

    > W pewnym miejscu się te dwie ulice krzyżują.
    Krzyżować mogą się różnie (wiem, że pod kątem prostym, ale czy jest to
    w kształcie litery T, X czy L)

    > 'rondo' Daszyńskiego (i owszem - znak 'skrzyżowanie z ruchem
    Lepiej podaj nazwy ulic - sprawdzę faktyczny przebieg na mapie.

    > Ale "w kółko" po obwodzie się nie da jeździć.
    Skoro nie ma takiej możliwości, to w jakim celu jest znak C-12 ?

    >DOTARŁO?!?!
    A ciszej nie można ? Jesli nie potrafisz spokojnie, to nie pisz wcale.

    Artur Golański

  • 30. Data: 2004-06-04 11:17:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Andrzeju i po co te "ozdobniki" ? Weź tez pod uwagę, że piszesz w taki
    > sposób, że naprawdę nie wiadomo o co ci chodzi ( pmijam błędy formalne
    > typu 'ulica' zamiast 'drog' lub 'jezdnia' czy skrzyżowwanie 'z'

    Pojęcie 'droga' obejmuje także chodniki, które mnie nie interesują.

    > zamiast 'o' ruchu...).

    Czep się tramwaja.

    > Wg twoich wyjaśnien jest to jednak jedno skrzyżowanie, a nie jak
    > wcześniej wspomniłeś cztery (patrz tekst o 'blond'... powyżej)

    No beton...

    Weź sobie rozsuń oba kierunki ruchu o paręset metrów - i co, nadal
    będzie to jedno skrzyżowanie? Zresztą IMHO to najlepsza metoda
    zobrazowania pewnym wyjątkowo odpornym na wiedzę ludziom, jak należy się
    poruszać po takich dziwnych skrzyżowaniach - powiększyć w wyobraźni
    odległości tak, żeby nie było widać reszty tego 'skrzyżowania'.

    > Krzyżować mogą się różnie (wiem, że pod kątem prostym, ale czy jest to
    > w kształcie litery T, X czy L)

    W kształcie znaczka #

    > Lepiej podaj nazwy ulic - sprawdzę faktyczny przebieg na mapie.

    Ojej, użyłeś 'nielegalnego' określenia "ulica". Wstydź się.

    A więc chodzi o 'drogę' Kasprzaka i 'drogę' Towarową.

    > Skoro nie ma takiej możliwości, to w jakim celu jest znak C-12 ?

    Bo po środku jest 'wysepka', do takieji owakiej nędzy!

    > A ciszej nie można ? Jesli nie potrafisz spokojnie, to nie pisz wcale.

    Swoją odpornością na wiedzę i trudnością w zarąbywaniu wyprowadziłbyś w
    równowagi nawet anioła.