    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Monitoring pracownikow-wiem ze legalne, ale?
    Date: Sun, 24 Sep 2006 07:59:33 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 23.09.2006 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał/a:
    > W wiadomości news:1dpf0if3zz0x4$.12hnqygywcbqp.dlg@40tude.net scream

    > Czy wg Ciebie jeśli pracownik zostawi prywatny list w szufladzie firmowego
    > biurka przeznaczonego do wykonywania zadań jakie powierza firma, to
    > pracodawca ma prawo je przeszukać i list przeczytać?

    Dlaczego nie miałby mieć prawa do przeszukania tego biurka? A listu czytać
    mu nie wolno o ile nie ma wątpliwości, że to korespondecja prywatna a
    przecież nie zawsze da się to jednoznacznie swierdzić po adresie czy
    kopercie.

    > Czy wg Ciebie pracodawca ma prawo przeszukać pracownikowi kieszenie
    > firmowego kombinezonu roboczego przeznaczonego do wypełniania zadań jakie
    > powierza firma?

    Jeśli ten kombinezon nie znajduje się na pracowniku to dlaczego nie?

    > A może pracodawca może zrobić wszystko z pracownikiem przebywającym na
    > terenie firmy, który to teren przeznaczony jest do wypełniania zadań jakie
    > powierza firma?

    Nie popadajmy w skrajności. Są miejsca które są klarownie prywatne mimo,
    że są własnością pracodawcy - np. szafka ubraniowa, ale też trudno
    oczekiwać aby pracodawca nie mógł się niczego dotknąć bo gdzieś w środku
    może czyhać jakiś prywatny list. Komputer jest własnością firmy i służy do
    wypełniania zadań z firmą związanych. Bez zezwolenia pracodawcy
    korespondencji prywatnej być tam nie powinno i pracodawca może domniemywać,
    że tak włąśnie jest. Jeśli pracodawca natknie się na prywatny list to
    oczywiście nie powinien go czytać (jak już wie że prywatny) tylko wydać
    polecenie aby zainteresowany go usunął.

    --
    Marcin