    From: "mokrymir" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mondraliński ZUS
    Date: Fri, 14 Mar 2003 14:55:03 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@zascianek.po.punkt.pl

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:b3h37vc0m52h9sivuug2bcosk3n14sn1t3@4ax.com...

    > Poprawka: ZUS nie pobierał ! Płatnik sam zawarł dobrowolne
    > ubezpieczenie i dobrowolnie wpłacał składkę.

    > Nie 'kasował', tylko przyjmował jego dobrowolną składkę. Nie mógł
    > przecież zablokować swego konto przed jego przelewami.

    > O ile sie nie mylę, to owe prawo stanowi i brak zapłaty składki w
    > terminie powoduje zerwanie zawartej umowy.
    >
    > Artur Golański

    Ale np . bank jeśli przez nieuwagę braknie mi np. kilkanaście
    złotych na koncie , pożycza mi te pieniądze i puszcza przelew
    na przykład na ZUS . Tylko przy najbliższej okazji prosi o uwagę
    , ponieważ księgowa ma problemy z debetami . Ale wiadomym
    jest że ten kilku złotowy debet nie jest w złej wierze . Wszyscy wiedzą
    o co chodzi . Jak przez zapomnienie nie zapłacę składki na ubezpieczenie
    samochodu . Firma PZU uważa że o ile nie wpłynęło wypowiedzenie
    umowy , to przy szalonych czasach klient po prostu się zagapił i w domyśle
    ubezpieczenie jest zawarte . To wszystko jest w dobrej wierze . Mi chodzi
    nie o literę prawa . Pisałem wczoraj że na przestrzeni pięciu lat opóźniłem
    raz jeden jedyny się z wpłatą o dwa dni . I niech mi nikt nie mówi
    że ZUS działa w dobrej wierze . Oni ustalają prawo niby w obronie
    swoich interesów . Składki mają wpływać terminowo . Ale stosują
    to prawo w złej wierze . Dla nich nic nie znaczy uczciwy i rzetelny
    klient . Dla nich najważniejsze jest żeby nie wypłacić należnych
    świadczeń jak największej liczbie frajerów . Niech nikt mi nie mówi
    że tak stanowi prawo i oni je tylko stosują . Prawa stanowi się ku pożytkowi
    społeczeństwa i w założeniu iż będą stosowane w dobrej wierze . I na pewno
    ustawodawca , uchwalając to prawo nie miał na myśli że po kilku latach
    terminowego płacenia , jak człowiekowi coś od ZUSu będzie się należało
    , to prześwietli się go komputerem . A nuż na przestrzeni tych lat jeden
    dzionek się opóżnił z zapłatą - to wtedy górą nasi . Należy mu się figa
    z makiem . Nie wierzę , naprawdę nie , że ludzie stanowiąc to prawo
    to właśnie mieli na myśli . To ZUS zrobił z tego karykaturę tak że moja
    żona przez pół dnia nie mogła tego pojąć . Mirek.