  • Data: 2005-05-08 16:13:15
    Temat: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    januszek wrote:

    [ciach]

> [...]
    > 1) nieważności karty,
    > 2) zastrzeżenia karty,
    > 3) niezgodności podpisu na karcie z podpisem na dokumencie obciążeniowym,
    > 4) odmowy okazania dokumentu stwierdzającego tożsamość Posiadacza lub
    > Użytkownika w przypadku określonym w § 19, albo w przypadku stwierdzenia
    > posługiwania się kartą przez osobę nieuprawnioną,
    > 5) niemożności uzyskania autoryzacji.
    >

    > Dla karta kredytowej (czyli np. VISA Classic) w regulaminie nie ma
    > zapisów o tym, że ktoś może odmówić dokonania transakcji w punkcie
    > oznaczonym odpowiednim znaczkiem (czyli w tym przypadku znaczkiem

    Jaaaaaaasne. Nawet, jeśli jest nieważna, zastrzeżona lub podpis jest
    niezgodny?

    Znasz się na transakcjach karcianych, jak kura na pieprzu. Potwierdza to
    zresztą twoje jednoznaczne wiązanie VISA Classic z kartami kredytowymi -
    a 'wypukła' VISA może być i kredytowa i debetowa, i z odroczonym
    terminem płatności. Osobiście miałem dwie karty, które się nazywały VISA
    Classic - jedna była debetowa (czyli korzystanie wyłącznie ze środków na
    koncie), a druga jest kredytowa. Poza tym z wypukłych kart VISA miałem
    jeszcze kiedyś jedną z odroczonym terminem płatności.

    [ciach]

    > banku a nie Twoją.). Jeżeli jednak masz VISE Electron to grzecznie
    > przepraszasz obsługę za to, że sprawiłeś jej kłopot, kulisz ogon pod
    > siebie i idziesz do innego sklepu. Możesz też wpaść w pułapkę

    Pitolisz jak potłuczony. Jedyny minus elektrona w stosunku do 'wypukłej'
    karty VISA jest taki, że zasadniczo nie istnieje możliwość 'awaryjnej'
    autoryzacji ręcznej w przypadku np. wysypania się POSa.

    Wtedy faktycznie sklep nie może tej karty przyjąć - siła wyższa.

    Ale nie może odmówić na podstawie swego widzimisię.