    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Minimalna kwota przy płaceniu kartš?
    Date: Wed, 11 Aug 2004 10:00:40 +0200

    On Tue, 10 Aug 2004, @_nteneum wrote:

    >+ Użytkownik "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)"
    >+ > ostatnio chciałem coś kupić w sklepie. Cena ok 2 zl.
    >+ > Pani nie miala wydac z 10 zł więc chciałem zapłacić kartą.
    >+ > Pani odpowiedziała, że kartą tylko powyżej 10 zł.
    [...]
    >+ w sumie troche NTG, walkowane tysiac razy na pl.biznes.banki (archiwum)

    Hm... nie wiem czy NTG, ja widzę *dwa* (osobne) problemy prawne:
    - czy ekspedienta ma obowiązek przyjęcia płatności kartą; jak na
    mój rozum karta płatnicza nie jakąś formą "obowiązującą cywilnie"
    *w ogóle* i nie widzę powodu żeby sklep "musiał" przyjmować
    *jakiekolwiek* płatności kartą - "zepsuło się i co nam Pan zrobi" ?
    - czy ekspedientka ma mieć "drobne do wydania" czy też klient ma
    obowiązek przynieść "odliczoną kwotę".
    Przypomni ktoś wnioski odnośnie "wydawania reszty", bo nie
    pamiętam ? :)

    >+ ps> mogła odmówić

    Przyjęcia płatności kartą czy wydania reszty ?
    Klient *chciał* zapłacić... nie wiem czy chciał zapłacić aż 10 zł ;)

    pozdrowienia, Gotfryd