eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMin. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin] › Re: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin]
  • Data: 2017-04-07 14:24:23
    Temat: Re: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin]
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-07 o 13:43, A. Filip pisze:
> [...]
    omin-ziobro-krytykuje-decyzje-sadu-ws-piotra-p,nId,2
    379061

    > Jeśli areszt trwa 3 lata to tylko finansowa wielkości przekrętu
    > powstrzymuje mnie od automatycznej skłonności do stanięcia po
    > stronie "aresztowanego zbyt wiele lat".

    A co to ma do rzeczy?

    > Pamiętam jak w innych krajach przy tego typu "wielkich i
    > skomplikowanych" sprawach prokuratura przepychała "ekspresowo"
    > oskarżenie (i skazanie) za mniejszy i bardzo prosty do udowodnienia
    > fragment z zestawu popełnionych przestępstw. Potem zasadniczy
    > skomplikowany zarzut mógł się już "wlec latami".

    Nie zawsze tak się da. Jeśli np. oskarżonemu przedstawiono tylko jeden
    zarzut, albo wszystkie zarzucane czyny pozostają ze sobą w ścisłym
    związku. Poza tym postępowanie o którym piszesz powoduje konieczność
    wzywania świadków po kilka razy do sadu i ich przesłuchiwanie na te same
    praktycznie okoliczności, co stanowi często dla ludzi znaczną uciążliwość.

    --
    Sonn