    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie po babci
    Date: Thu, 9 Nov 2006 07:48:01 -0600

    "D.Ł" <s...@e...pl> wrote in message
    news:1hta27131v16x.dlg@sp9.pl...
    > Proszę o doradzenie w takiej sprawie
    > Babci ma możliwość wykupić mieszkanie należące do urzędu miasta za 5%
    > wartości. Chce to zrobić dla mnie i mojej żony.

    tak sie nie da.
    Albo babcia wykupuje, co oznacza wykupuje na siebie.
    Albo nie wykupuje.
    Nie ma "wykupienia przez babcie dla mnie"

    > My wykładamy pieniążki bo
    > jej na to nie stać, a ona ..... no właśnie - jak prawnie to rozwiązać????

    Pożyczyć babci pieniądze, lub darować babci pieniądze.

    > Notarialnie sporządzona umowa darowizny z zastrzeżeniem że babcia może
    > mieszkać dożywotnio?

    Nie może przez 5 lat.

    > Nie chcemy by było to testamentowo zapisane bo rodzinka znana jest z
    > sądzenia się o cokolwiek.

    No to nic nie możecie.
    Dlatego lepiej babci pieniądze pożyczyć niż darować, wówczas ze spadku
    będziecie mogli żądać zwrotu pożyczki.
    A po za tym ja bym się rodzinką nie przejmował, tylko niech babacia
    sporządzi testament i już.
    Rodzika będzie mogła krzyczeć co chce, a testament jest testamentem i nic
    nie może.
    W przypadku testamentu rodzince będzie się należał zachowek. W przypadku
    darowania wam mieszkania, też.

    > W dokumentach od mieszkanie (z urzędu miasta) jest zapis który mnie
    > zaniepokoił:
    >
    > "Miasto__xxxxxxxxx_____ uprzedza nabywcę lokalu, że będzie żądać zwrotu
    > kwoty równej udzielonej bonifikacie, po jej waloryzacji jeżeli nabywca
    > dokona zbycia lokalu mieszkalnego przed upływem 5 lat od daty jego nabycia
    > zgodnie z art 68 Ustawy o gospodarce nieruchomościami"
    >
    > Co oznacza termin zbycie mieszkania?

    sprzedaż, darowanie, cokolwiek co spwodouje, że przestanie być właścicielem.

    > Czy obejmuje też darowiznę i będziemy czekać 5 lat? - Babcia ma już ponad
    > 80 :-(

    tak, obejmuje też darowiznę i musicie czekać 5 lat.

    > Jaki podatek byśmy zapłacili od niej [dziadek już nie żyje]??

    chwilowo to żaden po i tak nie jesteście w stanie dostać mieszkania
    wcześniej niż za 5 lat ( z wyjątkiem przypadku kediy babcia wcześniej
    pożegna się z tym światem).

    Do zapłacenia będzie podatek od darowizny za 5 lat (o ile taki będzie, bo
    narazie to giertych tak mieszka, że nie wiadomo co będzie jak giertycha nie
    bedzie), albo podatek od spadku w przypadku b) i zachowek.