  • 1. Data: 2003-09-13 09:30:43
    Temat: Miejsce pracy
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Witam

    Mam problem z moim pracodawcą.
    Zatrudniony jestem w Gdyni a pracodawca ma siedzibę w Warszawie.
    W Gdyni pracodawca ma delegaturę.
    No i ostatnio pracodawca wezwał mnie do pracy w Warszawie twierdząc ,że mam
    obowiązek stawić się na jego wezwanie we
    wskazanym przez niego miejscu , czy może ?. ( nie wchodziła w rachubę
    delegacja czy oddelegowanie )
    I teraz skoro w mojej umowie o pracę jestem zatrudniony w Gdyni to do sądu
    musze udać się do Gdyni a nie do Warszawy ?

    pozdrawiam Robert Drygała

  • 2. Data: 2003-09-13 10:21:37
    Temat: Re: Miejsce pracy
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > obowiązek stawić się na jego wezwanie we
    > wskazanym przez niego miejscu , czy może ?. ( nie wchodziła w rachubę

    Moze a Ty masz obowiazek wykonac polecenie. To czy wchodziw rachube
    obowizazek zaplaty delegacji nie zalezy ani od ciebie ani od pracodawcy.
    Bedzie Ci musial zaplacic delegacje.

    > I teraz skoro w mojej umowie o pracę jestem zatrudniony w Gdyni to do sądu
    > musze udać się do Gdyni a nie do Warszawy ?

    Mozesz pozwac w okregu gdzie praca byla wykonywana lub gdzie pracodawca ma
    siedzibe.

    Dan.

  • 3. Data: 2003-09-13 17:04:05
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    Moze a Ty masz obowiazek wykonac polecenie. To czy w chodzi w rachube
    obowizazek zaplaty delegacji nie zalezy ani od ciebie ani od pracodawcy.
    Bedzie Ci musial zaplacic delegacje.

    Jezeli dobrze zrozumiałem .
    To Nie ma znaczenia fakt ze pracodawca wzywa mnie do miejsca oddalonego o
    np: 400 km oraz fakt ,że pracownik nie ma np: pieniedzy na podróż , ani na
    nocleg. Rozumiem ,że w tym względzie pracownik ma liczyć sam na siebie ?

    Sytuacja była taka ze od marca do konca lipca , pracodawca żądał bym
    pracował w Warszawie ja (mimo to iz zatrudniony byłem w Gdyni )
    przyjeżdżałem, ponosiłem wszystkie koszta dojazdów a pracodawca nie oddał mi
    z tego ani grosza następnie przez miesiąc byłem chory potem powiedziałem ze
    nie pojade do Warszawy pracować ponieważ nie mam pieniędzy na dojazd , a po
    za tym jestem zatrudniony w Gdyni.

    Rozumiem ,że na wezwanie muszę się stawić , ale tu w tym przypadku
    pracodawca ewidentnie żądał bym po prostu "zmienił miejsce pracy" tak to
    wyglądało w praktyce.

    Dzięki za odpowiedź i pomoc i tak już muszę iść do prawnika bo niestety
    pewnie skończy się w sądzie. :(

    pozdrawiam Robert

  • 4. Data: 2003-09-13 19:09:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, robert drygala wrote:

> [...]
    >+ nocleg. Rozumiem ,że w tym względzie pracownik ma liczyć sam na siebie ?

    Mi się wydaje, że nasi szanowni prawodawcy uchwalając KP
    (art. 77[5]) wykazali się małą przewidywalnościa :( i może
    być problem; niby:
    +++++++
    Art. 29. § 1. Umowa o pracę powinna[...]określać:
    1) rodzaj pracy i miejsce jej wykonywania [...]
    ------

    Ale niestety w 77[5] ktoś genialnie wstawił "lub":
    ++++++
    Art. 77[5]. § 1. Pracownikowi wykonującemu na polecenie
    pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której
    znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem
    pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów związanych
    z podróżą służbową.
    ------

    Nie wiem, pewnie jakiś poseł z W-wy który nie wyobraża sobie że
    siedziba pracodawcy może być pi razy oko 700 km od "stałego
    miejsca pracy" ! (albo ja mam jakąś felerną kopię KP :>,
    ale już sprawdzam na isipie....tak tam jest... !)

    Nie wiem jak to rozumieć :(, może ktoś oświeci.
    Bo co do samej "delegacji":
    +++++++
    § 2. Minister właściwy do spraw pracy określi, w drodze rozporządzenia,
    wysokość oraz warunki ustalania należności przysługujących pracownikowi,
    zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej,
    z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju[...]a także warunki zwrotu
    kosztów przejazdów, noclegów i innych wydatków.
    ------
    ...to rozporządzenie jest najbardziej istnieje.

    >+ Sytuacja była taka ze od marca do konca lipca , pracodawca żądał bym
    >+ pracował w Warszawie ja (mimo to iz zatrudniony byłem w Gdyni )
    [...]

    Nie wiem. A nuż (*nuż*) widelec ;) pracodawcy znana jest
    dziura oparta o ww. rozumowanie: wtedy dobrze byłoby
    kilkakroć przemyśleć sprawę i spytać prawnika.
    Sprawy przed Sądem Pracy są *pozornie* bezpłatne: wniesienie
    pozwu nic nie kosztuje. Ale jak się przegra...

    [...]
    >+ Rozumiem ,że na wezwanie muszę się stawić , ale tu w tym przypadku
    >+ pracodawca ewidentnie żądał bym po prostu "zmienił miejsce pracy"

    A jaka była reakcja na "poproszę o zaliczkę na koszty przejazdu" ?

    [...]
    >+ Dzięki za odpowiedź i pomoc i tak już muszę iść do prawnika bo niestety
    >+ pewnie skończy się w sądzie. :(

    ....weź i napisz:
    - czy wiedział o 775.1
    - co o tym powiedział...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik, DG OF która w oparciu o "rozporządzenie
    delegacyjne" rozlicza koszty wg UoPDoOF)

  • 5. Data: 2003-09-13 20:09:22
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    >+ Rozumiem ,że na wezwanie muszę się stawić , ale tu w tym przypadku
    >
    > A jaka była reakcja na "poproszę o zaliczkę na koszty przejazdu" ?

    Pracodawca kompletnie ją zignorował ponadto stwierdził też , że nie należy
    mi się
    zwrot kosztów za pracę w Warszawie w okresie od marca do lipca.

    dzięki za odpowiedź i ten artykuł 775.1, na pewno się zapytam.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-09-13 20:14:00
    Od: "robert drygala" <d...@w...pl>

    aha i małe sprostowanko

    Generalnie nie odmówiłem przyjazdu do siedziby firmy, tylko zażądałem
    zaliczki na pokrycie kosztów przejazdu. I od tego uzależniłem mój przyjazd.

    pozdrawiam Robert