  • 1. Data: 2002-04-01 12:30:15
    Temat: Meldunek na stale
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    Witam,

    Jestem od 6 lat zameldowany na stale w mieszkaniu zony babci, ktora ma je
    wykupione na wlasnosc. Prawdopodobnie rozwiode sie z zona. Nie mam gdzie sie
    przeniesc i chce nadal mieszkac w tym mieszkaniu. Czy istnieja jakies prawne
    podstawy do eksmitowania mnie z tego mieszkania. Przez 6 lat ponosilem
    koszty zwiazane z remontami i wyposazaniem tego mieszkania. Niby dlaczego
    mialbym sie teraz wyprowadzic? Prosze o informacje.

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-04-01 15:09:27
    Temat: Re: Meldunek na stale
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Adamsoft wrote:

    > podstawy do eksmitowania mnie z tego mieszkania. Przez 6 lat ponosilem
    > koszty zwiazane z remontami i wyposazaniem tego mieszkania. Niby dlaczego
    > mialbym sie teraz wyprowadzic? Prosze o informacje.

    Za mało danych - jaki typ własności i kto jest w końcu właścicielem - żona
    czy jej babcia?

    Przy rozwodzie, jeśli strona nie zażąda natychmiastowej eksmisji, sąd w
    wyroku powinien ustalić podział mieszkania i ew. oznaczyć lokal zastępczy
    dla małżonka wyprowadzającego się.

    Zameldowanie nie chroni cię przed niczym.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-01 15:47:31
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    > Za mało danych - jaki typ własności i kto jest w końcu właścicielem - żona
    > czy jej babcia?

    Nie znam sie na tym, to jest jakas wspolnota. Mieszkanie jest wykupione.
    Wlascicielem jest babcia zony.

> [...]
    > dla małżonka wyprowadzającego się.
    > Zameldowanie nie chroni cię przed niczym.

    A co z moimi inwestycjami poniesionymi przez te lata? Czy to juz moja
    strata? Poprostu teraz mam zrobic wypad i juz?

    Mariusz

  • 4. Data: 2002-04-01 17:29:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    > Nie znam sie na tym, to jest jakas wspolnota. Mieszkanie jest wykupione.
    > Wlascicielem jest babcia zony.

    Czyli wszystko zależy od dobrej woli babci?

    > A co z moimi inwestycjami poniesionymi przez te lata? Czy to juz moja
    > strata? Poprostu teraz mam zrobic wypad i juz?

    Nie, należy ci się zwrot nakładów na cudzą rzecz, ponieważ babcia
    bezpodstawnie by się wzbogaciła gdybyś się zrzekł roszczenia o nie. art.
    43 ust. 2 KRO nie stosuje się ze względu na to że mieszkanie nie należy do
    majątku małżonków.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-01 17:36:28
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

> [...]
    > 43 ust. 2 KRO nie stosuje się ze względu na to że mieszkanie nie należy do

    Czyli powiedz mi czego moge sie domagac i co moge zrobic zeby nie zostac na
    bruku? Jak sie domyslasz, babcia nie ma dobrej woli, bo to nie moja babcia.
    Co to jest 2 KRO?
    --
    Mariusz

  • 6. Data: 2002-04-01 17:41:52
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Adamsoft wrote:

    > Czyli powiedz mi czego moge sie domagac i co moge zrobic zeby nie zostac na

    Udokumentowanych (żeby nie było problemów dowodowych) wydatków na
    mieszkanie które poniosłeś mieszkając w nim.

    > bruku? Jak sie domyslasz, babcia nie ma dobrej woli, bo to nie moja babcia.
    > Co to jest 2 KRO?

    Drugi Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-01 18:02:33
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    A co z brukiem? Po prostu pojda do urzedu meldunkowego i mnie wymelduja, po
    czym musze sie wyniesc? Bez zapewnienia lokalu zastepczego? Przepraszam Cie,
    ze jestem taki upierdliwy, ale czuje, ze bede mial problem i chcialbym sie
    jakos przeciwstawic.
    --
    Mariusz

  • 8. Data: 2002-04-01 19:56:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Adamsoft wrote:

    >+ A co z brukiem? Po prostu pojda do urzedu meldunkowego i mnie wymelduja, po
    >+ czym musze sie wyniesc?

    IMHO na odwrót.
    Zgodnym zdaniem grupy ("od zawsze") zameldowanie nie daje żadnych
    praw a jest STWIERDZENIEM FAKTU (przebywania). Czyli dopóki
    "przebywasz" nie można cie wymeldować - dopiero JAK zostaniesz
    "wyeksmitowany" (jaka by to forma nie był) zostaniesz wymeldowany
    (niezależnie od twojej woli - można "z urzędu").
    Ktoś ci tu już pisał: zameldowanie NIE DAJE ŻADNYCH PRAW (nikomu,
    nie tylko tobie). Rozumiem o co pytasz: czy można cię wyrzucić.
    Ale tu chyba nie mamy rady: a jakie masz PRAWO być w danym lokalu ?
    To że pewnie rachunków "za inwestycje" nie masz (jak Gwidon sugerował)
    i pewnie będziesz miał problemy z tym CO CI SIĘ NALEŻY :( to już
    osobna sprawa, a to że z mieszkaniem jest jak jest... to też.

    >+ Bez zapewnienia lokalu zastepczego?

    Czy TY masz umowę najmu ? (bo NAJEMCY IMHO to i owo się należy,
    niezależnie jak kto na to patrzy - jak jest konflikt to każdy
    ma własne zdanie :]).
    Pewnie nie...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-04-01 20:07:07
    Od: "Adamsoft" <a...@N...net>

    Dziekuje Wam bardzo

    Mariusz

  • 10. Data: 2002-04-02 16:08:26
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Adamsoft" <a...@N...net> napisał:

    >Czy istnieja jakies prawne podstawy do eksmitowania mnie z tego mieszkania.
    Do eksmisji potrzebny jest wyrok sadu (np. za niepłacenie czynszu,
    znęcanie się nad rodziną, awantury itp). Dodatkowo IMHO zameldowanie
    DAJE ci jednak prawo do: wejscia do lokalu i do przebywania w nim,
    chyba, ze wlasciciel ma zaswiadczenie o wymeldowaniu cie z urzedu lub
    wyrok j.w.

    Artur Golański