    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek i zgoda wlascieli ?
    Date: Sun, 22 Feb 2004 21:00:27 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc118.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    news:c1aj4e$c9f$1@inews.gazeta.pl...

    > Z tą żoną to był tylko przykład. Przykład jakie konsekwencje
    > niesie to dziurawe_absurdalne prawo. Była żona nielegalnie
    > zmeldowuje się u mnie. Przychodzi jak gdy nic do "siebie"
    > do domu. Ja ją "za burtę", a ona dzwoni na 997. Przyjedża
    > patrol interwencyjny, ona okazuje dowód osobisty z meldunkiem,
    > wstawia "mówkę", że ona tu mieszka - co prawda jesteśmy
    > rozwiedzeni, ale skurwysyn zachowuje się jakby był mężem
    > i wygania mnie z domu!. Zgadnij kto w takiej sytuacji jest
    > przegrany?

    Nie mogę odpowiadać za to, że gdzieś w kraju nie znajdzie się jakiś
    niedouczony policjant, który uzna jej stronę. Co do zasady, to ona ma mieć
    tytuł prawny do pobytu w tym mieszkaniu, a nie dowód osobisty z
    zameldowaniem. Z chwilą opisanej przeze mnie zmiany prawa zameldowanie nie
    świadczy o prawie do pobytu w lokalu - zresztą nigdy nie świadczyło, a
    jedynie załóżmy uprawdopodobniało, że kiedyś takie prawo miałeś. Co więcej
    Ty gromadzisz kilku świadków, którzy potwierdzą, że ona faktycznie tu nie
    mieszka i w konsekwencji była dostaje na garb wniosek o ukaranie o
    bezpodstawne wezwanie Policji, a jeśli mimo to będzie się usiłowała
    wedrzeć, to jeszcze naruszenie miru domowego zgłaszasz, a to już
    przestępstwo.

    > Owszem, da się to wyjaśnić, ale nie w takiej chwili i nie w tym
    > momencie. Ponowne wymeldowanie będzie trwało około
    > 4 - 6 miesięcy.

    A po co chcesz ją wymeldowywać? Generalnie prawo do pobytu w danym lokalu
    to się sprawdza pytając zainteresowaną, czy może okazać klucze od tego
    mieszkania albo dokumenty świadczące do pobytu nim. Jak nie, to poucza
    się ją, że może dochodzić swoich praw do mieszkania - na drodze cywilnej.

    Jedyny wyjątek w tego typu przypadkach, to jest naruszenie posiadania.
    otóż nasze prawo chroni owo posiadanie, choćby było w złej wierze. Było o
    tym w wątku o ogrodzeniu ostatnio i ktoś to tał bardzo ładnie wyłożył,
    więc nie będę się powielał. No ale, by te przepisy można było tutaj
    zastosować, to żona jednak musiała by faktycznie mieszkać i móc to
    udowodnić.