  • Data: 2004-03-05 10:56:26
    Temat: Re: Meldunek i zgoda wlascieli ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Mar 2004, Marta Wieszczycka wrote:

    >+ On Sun, 22 Feb 2004 07:17:40 +0100, Andrzej_K. wrote:
    >+
    >+ > Nikt z tak jak Ty twierdzących nigdy nie podał podstawy prawnej.
    >+ Rozumiem, że właśnie podasz podstawę prawną, z której wynika, że
    >+ jest odwrotnie.

    Dla jasności: taka podstawa prawna jest.
    Została uchylona sławetnym wyrokiem TK :) (wcale nie piszę że
    na *obowiązuje*), właśnie rozporządzenie dotyczące obowiązku
    "dostarczenia zgody właściciela" zostało zaskarżone.
    >+ > PS. Podaj mi *konkretny* przepis prawny [...]
    >+ No właśnie, podaj. Przeczytaj całą tę ustawę (masz link, możesz ją

    BTW: urzędnicy dość ciekawie zinterpretowali "uchylenie przez TK".
    Jak wynika z większości opisów na stronach gmin (tych u których jest
    opis :)) to każą... przynieść zgodę właściciela :) Na podstawie
    rozporządzenia (tego uchylonego).
    A jeśli ktoś NIE przyniesie zgody - to chcą "wyjaśnienia dlaczego
    nie ma zgody" :> (i wtedy sami wyjaśnią).
    IMHO to jest nadużycie (najwyraźniej celem urzędników jest zdobycie
    zapiska iż "właściciel odmawia bo...[i tu objaśnienie że najem jest
    nielegalny :>]". A jak na mój gust na takie żądanie wypadałoby
    dołączyć "wyjaśnienie" o treści: "na podstawie powołanego wyroku
    TK oświadczam iż nie mam obowiązku dołączyć zgody właściciela" :]

    [...]
    >+ Ale qurczę, tu właśnie masz napisane czarno na białym, że taki
    >+ przepis, że trzeba potwierdzać uprawnienie do przebywania istniał,
    >+ ale już nie istnieje, bo został unieważniony.

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd