  • Date: Sun, 22 Feb 2004 20:25:16 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek i zgoda wlascieli ?

    Andrzej_K. wrote:

    > wiadomości news:c1ai7b$kdb$8@news.onet.pl

    > Z tą żoną to był tylko przykład. Przykład jakie konsekwencje
    > niesie to dziurawe_absurdalne prawo. Była żona nielegalnie
    > zmeldowuje się u mnie. Przychodzi jak gdy nic do "siebie"
    > do domu. Ja ją "za burtę", a ona dzwoni na 997. Przyjedża
    > patrol interwencyjny, ona okazuje dowód osobisty z meldunkiem,
    > wstawia "mówkę", że ona tu mieszka - co prawda jesteśmy
    > rozwiedzeni, ale skurwysyn zachowuje się jakby był mężem
    > i wygania mnie z domu!. Zgadnij kto w takiej sytuacji jest
    > przegrany?
> [...]

    Nie ma to znaczenia. Policja nie ma prawa na podstawie zameldowania
    wymuszać wpuszczenie kogokolwiek do mieszkania. Jak już wielokrotnie tu
    powiedziano, zameldowanie nie oznacza prawa zameldowanego do
    czegokolwiek. Jeśli patrol Policji siłą nakaże wpuszczenie "żony" to
    łamie prawo ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Może niech się też wypowie praktyk (proszę o to Kol. Roberta Tomasika
    ;-), jak faktycznie działa Policja w tego rodzaju sprawach.

    Poza tym, Policja nie jest od egzekucji roszczeń wynikających z prawa
    cywilnego. Od tego są komornicy sądowi. Policja co najwyżej może
    przyjechać i spisać notatkę.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Men are wise in proportion, not to their experience, but to their