  • Data: 2020-05-16 08:49:35
    Temat: Re: Maseczkowo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-15 o 14:52, Olin pisze:
> [...]
    seczkowa-w-ministerstwie-zdrowia/ar-BB145JIH?li=BBr5
    CAq

    > Puls Biznesu zbadał losy maseczek:
    > https://www.pb.pl/jak-resort-zdrowia-maseczki-kupowa
    l-991167

    > ale nie mam prenumeraty, więc powyższy tekst znam tylko z omówienia:
    > https://wyborcza.pl/7,75398,25948855,kolejna-wersja-
    szumowskiego-o-bezwartosciowych-maseczkach-za.html

> [...]
    > zapłacili za maseczki z Chin i Ukrainy.
    >
    > Ten sam towar zostaje potem sprzedany trzem spółkom, należącym do tej samej
    > rodziny, "zyskując" na wartości kolejno 955 tys. zł. i 2,408 mln zł.
    > Następnie maseczki rozdzielono pomiędzy trzy spółki (wśród nich jest szkoła
    > narciarska) i każda z nich swoją partię odpowiednio drożej sprzedała do
    > Centralnej Bazy Rezerw Ministerstwa Zdrowia w Porębach. "Puls Biznesu"
    > podkreśla, że dokonano "prostackiego" zabiegu, a "łańcuszek firm powstał
    > tylko po to, by w drodze wielokrotnego obrotu zwiększyć ostateczną wartość

    Ja mam takie pytanie - do czego potrzebny jest łańcuszek, przy sprzedaży
    czegoś z 10-razową przebitką? Przecież nie ma marż maksymalnych. A i nie
    jest to metoda na ich ukrycie, skoro i tak wszystko zostaje na papierze
    - jak widać.

    --
    Liwiusz