  • Data: 2020-05-22 12:01:36
    Temat: Re: Musimy ochoczo wspierać ONZ w blokowaniu eksportu polskiej broni
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > dostawy broni" - pisał dziennik w 2002 r., kiedy wyszło na jaw, że
    > właściciel spółki E&K jest akcjonariuszem spółki Port Lotniczy Lublin SA.
    > Kilka lat temu materiał o Izdebskim nadał TVN. Reportaż został nakręcony
    > przy udziale dziennikarzy z czeskiego radia publicznego.
    >
    > Podali się za prorosyjskich separatystów, a szef E&K zaoferował im
    > dostarczenie dokumentów niezbędnych do wywiezienia broni z Unii
    > Europejskiej. Zagwarantował, że będą autentyczne i nie wzbudzą żadnych
    > podejrzeń instytucji wydających zgodę na eksport takiego sprzętu.>>

    Czy Izdebski został _skazany_? Jakie wyroki skazujące zapadły także
    przez osiem lat rządów PO (choćby i nieprawomocne)?

    Sprytna papuga mogłaby lecieć po linii obrony że zastawił pułapkę na
    nabywców (z TVN).

    > Ponadto cena respiratorów przyprawia o zawrót głowy:
    > <<Kwota, za jaką ministerstwo kupiło w E&K respiratory, jest ogromna.
    > Wychodzi średnio ponad 160 tys. zł za sztukę.
    >
    > Producenci aparatury medycznej nie chcą rozmawiać o cenach, zdradzają je za
    > to dyrektorzy szpitali. Za średniej klasy aparat trzeba zapłacić 40-50 tys.
    > zł, aparat wysokiej klasy kosztuje 70-90 tys. zł brutto. Cena respiratorów
    > z dodatkowymi opcjami i oprzyrządowaniem to 110-120 tys. zł. O
    > respiratorach za 160 tys. żaden z naszych rozmówców nie słyszał.>>
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75398,25965040,respiratory-od-
    handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz-znamy-szczegoly
    .html#S.koronawirus-K.C-B.1-L.2.zw

    > Omówienie dla nieprenumeratorów tutaj:
    > https://natemat.pl/309409,gw-ministerstwo-kupilo-res
    piratory-od-handlarza-bronia-z-czarnej-listy-onz

    To są ceny z sprzed epidemii Covid-19 czy ceny z okresu kiedy wszyscy na
    świecie naraz się rzucili hurmem kupować respiratory? Gazeta Wyborcza
    mnie starannie wytresowała w domniemywać że jeśli nie piszą jasno i
    wprost że są to ceny "czasu Covid-19" to ściemnia o cenach sprzed epidemii.
    W tłumaczeniu na język polski uproszczony: GW manipuluje, rżnie głupa,
    nie musi głupa udawać czy dziennikarzom GW "brakuje profesjonalizmu"?

    --
    A. Filip