  • 11. Data: 2002-01-17 14:33:28
    Temat: Re: Odp: Masa spadkowa
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    "Wiesława Zaleska" wrote:

    > "Janusz 'Kali' Kaliszczak" <k...@w...pl> oświadczył/a:...

    > lokat
    > posiadajac
    > znacznie!

    > hm, w sumie to niezupelnie, bo z tego co pamietam, istnieje mechanizm
    > 'doliczania' i 'zaliczania' darowizn...

    oczywiscie...
    ale w tym przypadku ja wiem na 100% ze taka wyplata (ukrycie znacznej
    gotowki przed US) odbyla sie bez wiedzy osoby pare dni pozniej zmarlej.
    Wszystko rozgrywalo sie w czasie kiedy osoba byla absolutnie
    nieprzytomna.

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    "Za pieniądze kupisz dobrego psa, ale nie kupisz za nie merdania jego

  • 12. Data: 2002-01-17 16:21:12
    Temat: Re: Masa spadkowa
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 17 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    > Bez wzgledu na kwote ?

    Tak, ale oczywiście tylko jeśli obdarowany wezmie to za przychod
    (uwzględni w zeznaniu podatkowym itd.) Drobne darowizny aktu notarialnego
    przecież nie wymagają.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 13. Data: 2002-01-17 19:35:29
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Janusz 'Kali' Kaliszczak napisał(a):

> [...]
    > bo prawie dwukrotnie) zmniejszyla naliczony podatek spadkowy.
    > Jakie sa konsekwencje jezeli taka sprawa wyjdzie na jaw?

    Skoro ma upoważnienie, to miała prawo tak postąpić.
    I dobrze zrobiła, bo po śmierci właściciela konta większość pieniędzy
    przepada na rzecz banku.

    --
    Kaja

  • 14. Data: 2002-01-18 08:23:37
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Kaja wrote:

    > Skoro ma upoważnienie, to miała prawo tak postąpić.
    > I dobrze zrobiła, bo po śmierci właściciela konta większość pieniędzy
> [...]

    no ok, ale o ile rozumiem wszystkie wspolne pieniadze (polowa) wliczaja
    sie do masy spadkowej. a tym samym teraz "podbijaja" moj zachowek. Ja
    wiem (ze slow owej osoby) ze wybrala je po to, zeby je ukryc wtedy przed
    podatkiem spadkowym. I co w takim momencie ?

  • 15. Data: 2002-01-18 12:40:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Janusz 'Kali' Kaliszczak"

    [...]
    > no ok, ale o ile rozumiem wszystkie wspolne pieniadze (polowa) wliczaja
    > sie do masy spadkowej.

    [...]

    I tu jest "pies pogrzebany". I pytanie do Pana Gwidona.

    Sprzedalem mieszkanie - wlasnosc odrebna.
    Pieniadze (60 000) wplacilem na konto.
    Chcialbym, by wyly to WSPOLNE z zona pieniadze.

    Czy musze notarialnie darowac zonie 30 000 ?

    Chcialbym, by to zona (w razie gdybym mial umrzec) miala cale 60 000
    czy mam jej napisac "umowe darowizny" by mogla przed smiercia wyplacic z
    konta
    (ma pelnomocnictwo) ?

    Boguslaw

  • 16. Data: 2002-01-18 12:49:17
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >
    > Chcialbym, by to zona (w razie gdybym mial umrzec) miala cale 60 000
    > czy mam jej napisac "umowe darowizny" by mogla przed smiercia wyplacic z

    Od innych kont, ktore nalezaly do mamy, a ojciec nie mial na nie
    upowaznien naliczono mu podatek spadkowy.
    na te mial _upowaznienie_ i wiedzac, ze mama nie odzyska przytomnosci
    wyplacil je niecaly tydzien przed smiercaia _wyraznie_ w celu ukrycia
    przed US.

  • 17. Data: 2002-01-18 12:55:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Janusz 'Kali' Kaliszczak" [...]

> [...]
    > na te mial _upowaznienie_ i wiedzac, ze mama nie odzyska przytomnosci
    > wyplacil je niecaly tydzien przed smiercaia _wyraznie_ w celu ukrycia

    Panie Januszu.
    Dzis sam jestem Ojcem.

    I chcialbym, by moja zona WLASNIE TAK postapila.
    TAKA jest moja wola.
    GDYBYM mial inna, zalozylbym wlasnie konto,
    do ktorego zona nie ma upowaznienia.
    Tam zostawilbym pieniadze "do podzialu".

    Boguslaw

    Boguslaw

  • 18. Data: 2002-01-18 14:18:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 18 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    > Sprzedalem mieszkanie - wlasnosc odrebna.
    > Pieniadze (60 000) wplacilem na konto.
    > Chcialbym, by wyly to WSPOLNE z zona pieniadze.
    >
    > Czy musze notarialnie darowac zonie 30 000 ?

    Nie musisz - wystarczy że żona będzie z tych pieniędzy mogła korzystać.

    > Chcialbym, by to zona (w razie gdybym mial umrzec) miala cale 60 000
    > czy mam jej napisac "umowe darowizny" by mogla przed smiercia wyplacic z
    > konta (ma pelnomocnictwo) ?

    Jeśli konto jest wspólne, to chyba nie ma znaczenia skąd pochodzą
    znajdujące się na nim pieniądze?

  • 19. Data: 2002-01-18 19:05:29
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Janusz 'Kali' Kaliszczak napisał(a):

    > no ok, ale o ile rozumiem wszystkie wspolne pieniadze (polowa) wliczaja
    > sie do masy spadkowej. a tym samym teraz "podbijaja" moj zachowek.

    Pracuj, wpłacaj swoje pieniażki na konto, to też będziesz miał zachowek...Swój
    własny. ;-P

    Osoba, której byly pieniądze miała prawo rozporządzać swoim dobrem, a pasożyci,
    łasy na cudze to niech się teraz sądzą, a nawet pozabijają wzajemnie z
    chciwości.

    --
    Kaja

  • 20. Data: 2002-01-19 11:34:03
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gwidon S. Naskrent"

    > Nie musisz - wystarczy że żona będzie z tych pieniędzy mogła korzystać.

    Panie Gwidonie.
    Jak Pan wie jestem inzynierem (zwyczajnym) a nie prawnikiem.
    dlatego tez piszac ze niw wymaga formy notarialnej mialem na mysli,
    ze sa sytuacje, w ktorych mozna dac pieniadze zgodnie z prawem,
    bez notariusza.

    Czulem, ze pytajacy o "zachowek" ma jakis haczyk.

    > Jeśli konto jest wspólne, to chyba nie ma znaczenia skąd pochodzą
    > znajdujące się na nim pieniądze?

    FORMALNIE jest moje, a zona ma pelne pelnomocnictwo.
    Zona miala drugie, do ktorego ja mialem, ale PKO BP SA
    tak nas wkurzylo, ze "trzasnelismy drzwiami" i wszystkie pieniadze
    ktokolwiek nie zarobi sa na moim koncie (jesli sa akurat chwilowo jest ok
    zera).

    Lecz w kazdej chwili znow mozemy sprzeac mieszkanie i znow bedzie pare
    stowek.

    [...]
    > "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    > "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light
    Fantastic]

    Super.

    Boguslaw