  • 1. Data: 2002-01-17 08:55:07
    Temat: tytuly naukowe
    Od: mozga@SPAMTRICK_trimen.pl (Witek Mozga)

    Witam,

    przyszedl mi do glowy taki pomysl: zalozmy, ze prowadze dzialalnosc
    gospodarcza z pogranicza nauki. Zalozmy, ze moja firma nazywa sie
    Wacex. Czy moge sobie nadac tytul np. Profesora Wacexu, podobnie jak
    to jest np. na uczelniach, gdzie nadaje sie profesora tytularnego?

    Nie myslcie, ze jestem jakims megalomanem, ktory marzy o tytulach ;-)

    Po prostu interesuje mnie czy przyznawanie tytulow podlega jakims
    ograniczeniom prawnym i czy kazdy moze sobie nadac dowolny tytul np.
    "Doktor Wacexu" i sie z nim obnosic na wizytowkach?

    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2002-01-17 10:54:41
    Temat: Re: tytuly naukowe
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > to jest np. na uczelniach, gdzie nadaje sie profesora tytularnego?
    >
    > Nie myslcie, ze jestem jakims megalomanem, ktory marzy o tytulach ;-)

    Tytułem naukowym jest tylko profesor - nadaje go Prezydent RP, natomiast
    zatrudnić na stanowisku profesora nadzwyczajnego szkoła wyższa lub placówka
    naukowa (art. 80 ustawy o szkolnictwie wyższym).

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-01-17 13:00:49
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wacex. Czy moge sobie nadac tytul np. Profesora Wacexu, podobnie jak
    > to jest np. na uczelniach, gdzie nadaje sie profesora tytularnego?

    Ech , Witku , lepiej zajmij się tym azotowodorem. Do syntezy wynajmij
    sobie "ruska" i problem masz z głowy :-)))

    Pozdrawiam M.

  • 4. Data: 2002-01-17 13:45:17
    Od: "alergen" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    placówka
    > naukowa (art. 80 ustawy o szkolnictwie wyższym).

    Od kiedy to tylko profesor jest tytułem naukowym!!!! - jak coś piszesz to
    pisz na postawie wiedzy a nie "chłopskich domniemań" (nie obrażając
    chłopów).

  • 5. Data: 2002-01-17 14:00:40
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Od kiedy to tylko profesor jest tytułem naukowym!!!! - jak coś piszesz to
    > pisz na postawie wiedzy a nie "chłopskich domniemań" (nie obrażając
    > chłopów).

    Ano tak też i piszę a Twoją radę polecam Tobie samemu, jak i lekturę ustawy
    o tytule naukowym i stopniach naukowych.

    Tytułem naukowym jest profesor, a stopnie naukowe to doktor i doktor
    habilitowany. Magister, inżynier i lekarz to tytuły zawodowe.

    Art. 1. 1. Stopniami naukowymi są stopnie doktora i doktora habilitowanego
    określonej dziedziny nauki lub dziedziny sztuki w zakresie danej dyscypliny
    naukowej lub artystycznej.

    Art. 23. 1. Tytułem naukowym jest tytuł profesora określonej dziedziny nauki
    albo określonej dziedziny sztuki.

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-01-17 14:42:03
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    >
    > Tytułem naukowym jest profesor, a stopnie naukowe to doktor i doktor
    > habilitowany. Magister, inżynier i lekarz to tytuły zawodowe.

    No i tu sam tez sie mylisz ...
    inz. to najwyzszy stopien zawodowy
    mgr to najnizszy stopien naukowy ..
    nie myl wiec zawodowych z naukowymi ...

    Pozdrawiam
    AJA

  • 7. Data: 2002-01-17 15:02:19
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > No i tu sam tez sie mylisz ...
    > inz. to najwyzszy stopien zawodowy
    > mgr to najnizszy stopien naukowy ..
    > nie myl wiec zawodowych z naukowymi ...

    A czy pomyliłem?
    wskazałem tylko na różnicę miedzy tytułami naukowymi, stopniami naukowymi i
    tytułami zawodowymi.
    czytaj uważniej.

    Marcin.

  • 8. Data: 2002-01-17 15:11:47
    Temat: Re: tytuly naukowe - suplement
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > No i tu sam tez sie mylisz ...
    > inz. to najwyzszy stopien zawodowy
    > mgr to najnizszy stopien naukowy ..
    > nie myl wiec zawodowych z naukowymi ...

    No właśnie, nie myl:

    Art. 4 ust. 4 ustawy o szkolnictwie wyższym: Uczelnia ma prawo nadawania
    absolwentom tytułów zawodowych magistra, lekarza, inżyniera, magistra
    inżyniera i innych określonych na podstawie art. 149 ust. 2.

    Marcin.

  • 9. Data: 2002-01-17 15:19:34
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > absolwentom tytułów zawodowych magistra, lekarza, inżyniera, magistra
    > inżyniera i innych określonych na podstawie art. 149 ust. 2.

    1. Z ktorego roku ustawa.
    2. Moge prosic o pelna wersje ustawy?

    Pozdrawiam
    AJA

    P.S. No i zaskoczony jestem nie tylko ja ale tez kolezanki i koledzy u mnie
    w pracy ...

  • 10. Data: 2002-01-17 15:24:38
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    USTAWA z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym. (Dz. U. z 1990 r.
    Nr 65 poz. 385).

    Nie przejmuj się, niedawno wyprowadzałem mojego kolegę-doktora z błędu, że
    nie ma jeszcze tytułu naukowego :o)

    Marcin.

    Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w
    wiadomości news:3c46eb5e@news.vogel.pl...