  • Date: Sat, 28 Feb 2004 17:40:35 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za czerwone swiatlo

    On 28/02/2004 17:06, Bob wrote :
    > Uzytkownik "maYk" <mick@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Do 7 dniu mozesz sklosic zastrzezenia do kary, tylko skieruja sprawe do
    > Sadu.

    Nie do końca. 7 dni jest na zgłoszenie wniosku o uchylenie mandatu
    karnego, z powodu, iż nałożono go za czyn nie będący wykroczeniem.
    Naturalnie, przejechanie czerwonego światła jest wykroczeniem, więc sąd
    nie uchyli tego mandatu.
    Odpowiem też od razu na pytanie z innego postu:

    > Jesli ja przegram to place wiecej niz wysokosc mandatu?
    Zasądzić mogą grzywnę od 20 do 5000 złotych. Ale w razie przegrania
    płaci się też koszty sądowe (rzędu 100-200 złotych).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is the duty of every citizen according to his best capacities to give