    From: "Mateusz \"amkacz\" Belattaf" <a...@n...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat karny od policji (spo?ywanie alk. w m.publicznym)
    Date: Sat, 28 Jan 2006 17:27:19 +0100

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message
    news:drg4b1$68q$1@inews.gazeta.pl...
    > Na złą sprawę też. Po prostu: można.

    jak interpretować podwórko? (w zakresie obrębu, jak i charakteru/typu
    miejsca)

    > Mandatów się nie "dowala", tylko proponuje. Jak ktoś odmówi, to sprawa
    > szybko upadnie w SG. Jak ktoś przyjmnie, to jest to już jego problem.

    Tu była ciekawsza sytuacja (zaznaczam, że pod wpływem nie byłem, nawet
    żartowałem by mnie sprawdzili alkomatem - capneli nas 15 sekund po tym jak
    otworzylem 1wsze piwo).
    Mianowicie szliśmy sobie z dwoma kolegami żwawym krokiem, gdy w oddali
    zobacyzliśmy radiowóz. Nie mógł do nas podjechać od razu, bo musiał pokonać
    w tym celu rondo. W międzyczasie zabunkrowaliśmy piwa (a ja schowałem
    otwarte w puszce do siatki z pozostałymi dwoma, więc wyglądało na
    zamknięte). Panowie kulturalknie nas wylegitymowali, powiedzieli, żemy
    sprzątnąć te piwa co schowaliśmy i poinformowali nas, że za spożywanie
    alkoholu w miejscu publicznym grozi mandat wysokości 100zł. My
    powiedzieliśmy, że wiemy, ale że przecież nawet nie spożywamy piw (z daleka
    nie mieli prawa widzieć co robiliśmy- czyste domysły). Sprawdzili dane,
    imei komórek i pojechali życząc miłego dnia.
    Po niecałych 2 tygodniach przychodzi do każdego z nas WEZWANIE:
    "Wzywa się Pana(ią) do osobistego stawiennictwa w dniu 31.01.2006
    (...blabla...) w celu przesłuchania w charakterze podejrzanego o popełnienie
    wykroczenia z art.43 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu
    alkoholizmowi. (...blabla...).

    Domyśliliśmy się, że pewnie ktoś oglądał obraz z kamer nagrany (na rondzie
    Rataje-Poznań przy którym byliśmy jest 5 albo 6 kamer, o czym nawet śmieli
    żartem wspomnieć w.w. polucjanci). Kolega zadzwoniłby przesunąć terin na
    wcześniejszy bo tego dnia o tej godzinie co wymyślili sobie mamy egzamin ;p
    Po przyjściu w środę 25.01.2006 zostaliśmy poinformowani, że wg. notatek
    polucjantów odmówiliśmy przyjęcia mandatu, i że jeszcze jeden dzień (minęło
    dokłądnie 2 tyg od zdarzenia) i sprawa byłaby skierowana do sądu grodzkiego.
    Każdy z nas niezależnie spytany o to, odpowiedział, ze propozycji mandatu
    nei było, a fakt spożywania alkoholu nie był udowodniony (mogły być tylko
    domysły). Dla świętego spokoju (sesja ;p) z dwojga złego (mandat lub SG)
    wybraliśmy 100mandatu.

    I jak tu lubić panów patrolujących nasze ulice?;/ Do kolesia odlewającego
    się pod murkiem podjadą od razu, do studentów pijących browar także, a do
    karka debatującego z przestraszonym 14latkiem na temat "przekazania" mienia
    w postaci telefonu komórkowego nawet się nie zbliżą ;/

    (pomijam już żalosne pokazowe akcje naszej policji jak ta w moim rodzinnym
    mieście: http://www.goniec-pomorski.pl/aktualnosci.php?id=274 )

    --
    Mateusz "amkacz" | "Jezus cię kocha"
    gg#35961 v 2467 | icq#34038532 | callto:amkacz