  • 1. Data: 2003-02-10 08:18:24
    Temat: Mandat - 2 lata i sie przedawnia - prawie :)
    Od: "KRM" <k...@p...onet.pl>

    Hey

    W 2000 roku dostałem mantad 100 zł, nie zapłaciłem no i tydzień temu dostałe
    zawiadomienie ze US
    że mi z poborów pobiorą 106 zł.
    Ale żeby było śmiesznie to w oświadczeńu było, iż czynności zostały podjęte
    w czerwcu 2001. Tak więc praktyce to mogą być 4 lata nie dwa:)
    Dwa do podjęcia czynności i dwa do momentu kiedy mandat przyjdzie:)

    ==============
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-02-10 13:42:14
    Temat: Re: Mandat - 2 lata i sie przedawnia - prawie :)
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "KRM" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w czerwcu 2001. Tak więc praktyce to mogą być 4 lata nie dwa:)
    > Dwa do podjęcia czynności i dwa do momentu kiedy mandat przyjdzie:)

    Dwa lata przedawnia sie wykroczenie a nie mandat. Jesli juz przyjales mandat
    karny, to okres przedawnienia wynosi 3 lata. Dlatego jesli ma sie zamiar nie
    placic, lepiej jest mandatu nie przyjmowac, decydujac sie na skierowanie
    wniosku o ukaranie do odpowiedniego sadu grodzkiego. Wyrok zaoczny wprawdzie
    w przewazajacej wiekszosci wypadkow zostanie wydany, ale jeszcze musi Ci on
    zostac prawidlowo doreczony...

    mz.

  • 3. Data: 2003-02-10 13:56:07
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b28afl$3bv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, MarekZ wrote:

> [...]
    > w przewazajacej wiekszosci wypadkow zostanie wydany, ale jeszcze musi Ci on

    Tzn? 2 awiza nie wystarcza?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-10 14:10:40
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > Tzn? 2 awiza nie wystarcza?

    Nie wystarcza. Drugie nie odebrane awizo mozna pozostawic w aktach ze
    skutkiem doreczenia w przypadku zawiadomienia o terminie rozprawy, jesli
    wczesniej odebrales w zwiazku z ta sprawa cokolwiek innego lub ewentualnie
    podpisales cos przy przedstawianiu zarzutow na Policji. Ale wyrok zaoczny
    musi Ci byc doreczony 'do reki'. Powinien to chyba zrobic komornik w chwili
    rozpoczynania egzekucji, czyli doreczenia Ci nakazu zaplaty, czy jak to sie
    tam nazywa. W przeciwnym wypadku komornik nie ma mozliwosci wszczecia
    egzekucji i dalej biegnie termin 2-letniego przedawnienia od chwili
    popelnienia wykroczenia (inne daty nie maja tu znaczenia, zakladajac, ze
    postepowanie zostalo wszczete nie pozniej niz w ciagu roku od daty
    popelnienia wykroczenia).

    mz