    From: Jacek Witkowski <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat
    Date: Thu, 24 Aug 2006 12:53:47 +0200

    Artur Golanski wrote:

    > Sam sobie przeczysz...
    SPRZECIW!!! ;-)

    > Własciciel= dowolnie wybrany (współ)właściciel.
    Ale nie tylko, prawda? To tak, jakbys mowil, ze pojedynczy dowolny
    element zbioru jest calym zbiorem. Wyjatkiem jest oczywiscie zbior
    jednoelementowy...
    Mysle, ze zeby kogos ukarac nalezy mu bezspornie udowodnic wine.
    Przeciez pojazd mogl powierzyc kazdy ze wspolwlascicieli... Kazdy tez
    moze mowic, ze w tym czasie pojazd byl NIE w jego uzytkowaniu.
    Oczywiscie, po wykazaniu ze mowil nieprawde moze zostac ukarany.

    > Żart z granicy niewiedzy.
    Dlatego sie pytam. I na razie widze, ze ta Twoja wiedza cos mnie nie
    przekonuje. Coz, widac tepy jestem...

    > To Policja decyduje kogo odpytuje, byle w granicach prawa.
    Rzecz jasna, a czy ja kiedys twierdzilem inaczej?

    Wszystkie linki jakie podales dotycza problemu pojedynczego wlasciciela.
    A to jakby nie odzwierciedla "mojego" przypadku.

    Wyobraz sobie taka sytuacje. Jestes wspolwlascicielem pojazdu. Pewnego
    dnia jestes zmuszony zeznawac, komu powierzyles samochod, ktorym
    dokonano wykroczenia. A Ty NAPRAWDE nikomu tego samochodu nie
    powierzales... I co? I nic - wg Twoich wywodow jestes ukarany i jest to
    sluszne, tak?
    A drugi, trzeci, n-ty wspolwlasciciel... Coz. Moze przeciez zeznawac tak
    samo, prawda? No, rzecz jasna ze ktorys wowczas klamie, ale to mu trzeba
    dowiesc. Ale profilaktycznie - tez mu/jej mandat, tak?
    A wiec w przypadku wykroczenia przy uzyciu pojazdu bedacego wlasnoscia n
    osob, budzet panstwa/gminy zyskuje n x mandat, tak?
    Oj, cos tu nie tak IMHO...

    Uklony,
    Jacek\/\/