    From: Jacek Witkowski <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat
    Date: Wed, 23 Aug 2006 16:33:46 +0200

    Artur Golanski wrote:

    > Każdy z właścicieli jest też właścicielem.
    Nooo... tak! W rzeczy samej, trudno zaprzeczyc. Ale jesli jeden z
    wlascicieli "wlasnie wyjechal", drugi chleje od tygodnia, trzeci jest
    chory, [...], a n-ty mowi: "a ja tam nic nie wiem, mnie tu nie bylo,
    pytajcie wlascicieli od 1 do n-1".
    To z kim sie wowczas ustala? Wiadomo, ze po noweli art. 183 par. 1 kpk
    (bodajze - swoja droga chamstwo niewaskie) wlasciciel jest obowiazany
    wskazac osobe ktora korzystajac z jego pojazdu popelnila wykroczenie
    (obecnie ochronie podlega jedynie przestepstwo, lub przestepstwo
    skarbowe popelnione przez osobe najblizsza). Ale ktory wlasciciel???
    Przeciez nie wszyscy wlasciciele musza wiedziec co dzieje sie z ich
    pojazdem. Nalezalo by znalezc tego, ktory wie i nie chce powiedziec...
    Czy moze sie myle?
    BTW - a jakby na zadanie wladz ujawnienia osobnika ktory popelnil
    wykroczenie, wlasciciel pojazdu rzekl: "odmawiam, gdyz byla to osoba z
    mojej najblizszej rodziny i w momencie popelniania wykroczenia
    prowadzila pojazd w stanie upojenia alkoholowego, o czym dowiedzialem
    sie przy odbiorze samochodu. Wydajac samochod tej osobie nie
    stwierdzilem zadnych objawow uzycia alkoholu". Mozna za alkohol
    podstawic narkotyki... ;-)
    Przeciez prowadzenie pojazdu na bance to obecnie w Polsce przestepstwo.
    I slusznie zreszta...
    Tak sobie teoretyzuje - jakby ktos zechcial odniesc sie do tego
    merytorycznie...

    > O resztę objaśnień poproś Google (temat wielokrotnie wałkowany)
    No popatrz, akurat tego nie znalazlem... Podeslesz linka? O ile masz
    czas i checi, oczywiscie.

    Pozdrawiam,
    Jacek\/\/