    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małoletni popełnia czyn karalny
    Date: Sun, 17 Oct 2004 15:34:18 +0200

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cktl4m$614$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy taki obowiązek wynika z przepisów:
    > a/ w ogóle?
    > b/ jeśli tak, czy musi to być zawiadomienie natychmiastowe?
    > c/ czy musi to być zawiadomienie pisemne?
    > d/ kto tego ma dokonać - opiekun, czy koniecznie dyrektor zakładu?

    O wszczęciu postępowania powiadomi organ procesowy prowadzący. Nie chce mi
    się szukać z czego to wynika, ale bodaj z ustawy o postępowaniu w sprawach
    nieletnich. Nie spotkałem się z przepisem nakazującym czynić to innemu
    zawiadamiającemu. W tym wypadku opiekun jest po prostu osobą trzecią, być
    może nawet pokrzywdzoną. Gdyby istniał obowiązek powiadomienia rodziców z
    jego strony, to w praktyce miał by go każdy zawiadamiający. Czyli również
    osoby trzecie, które mogą nawet nie znać danych personalnych sprawcy, co
    było by oczywiście bzdurą.