  • Data: 2006-05-17 21:36:24
    Temat: Re: Majątek odrębny i wspólny.
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e4fkdn$bol$1@news.onet.pl...
    > Podpytywałem, szukałem, ale nigdzie jasnej odpowiedzi nie znalazłem.
    >
    > Czy majątek nabyty przed zawarciem małżeństwa jest majątkiem odrębnym
    > niezależnie od tego czy istnieje wspólność czy rozdzielność?

    generalnie tak

    > Czy majątek nabyty w trakcie trwania wspólności pozostaje wspólnym po
    > ustanowieniu umową majątkową rozdzielności?

    tak

    Czy można go podzielić między
    > siebie aby był majątkiem odrębnym obojga - jeśli tak to jak formalnie?

    dopiero po rozwodzie

    > Czy majątek nabyty po ustanowieniu rozdzielności jest całkowicie odrębny?

    generalnie tak

    > Czy wierzytelności z tytułu wynagrodzeń są majątkiem, czy prawem
    > majątkowym (czyli niewypłacone przyszłe wynagrodzenia)?

    prawo

    Jak to się ma do odrębności
    > majątkowej?

    a konkretnie o co Ci chodzi???

    > Całe moje rozmyślanie sprowadza się do jednego - czy komornik za długi
    > jednego współmałżonka powstałe w czasie trwania wspólności majątkowej może
    > zająć wynagrodzenie drugiego współmałżonka po ustanowieniu rozdzielności
    > majątkowej?

    jezeli dlug powstal jak byla wspolnosc to odpowiadacie oboje

    >Jak to się ma do długów cywilnych, a jak podatkowych?

    a nie wiem ale przpuszczam ,ze podobnie. niech wypowie sie ktos bardziej
    obeznany w pr podatkowym

    pozdr