    From: "Juhas" <u...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MPK i przedawnienie
    Date: Wed, 14 Jan 2004 20:47:04 +0100

    >Ty tak serio?? Myslisz, ze musza łaskawie zapytać, czy wielce szanowny pan
    >xiąże zgodzi
    >się im zapłacić odsetki??

    Nie chodzi o to.
    Nikt nie powiadamiał mnie o żadnych odsetkach. Rozumiesz?

    >Stary, jechałeś bez biletu i wg. regulaminu jesteś
    >zobowiązany
    >zapłacić im opłąte dodatkową wynikajaća z tabeli opłat plus ustawowe
    odsetki
    >(az
    >dziw, ze nie znalazles o tym w dzienniku ustaw, skoro go tak czytasz
    >namiętnie).

    Kara to 50-cio krotność ceny biletu normalnego 30 minutowego wg regulaminu
    MPK Łódź :)

    >Oni mają tysiące takich spraw, wiec nie myśl, ze jesteś sprytny i uda Ci
    się
    >wykręcić.

    Ale najbardziej chodzi o czas. Dlaczego przysłali to dopiero po niecałym
    roku? I ze względu na to to ja muszę dodatkowo cierpieć? Odsetki spowodowane
    niedbałością MPK chyba nie powinny mnie dotyczyć nie? A tymbardziej ew.
    prowizja windykatora, o którym nikt mnie nigdy nie informował

    >A tak własnie sie dziwilem, ze od razu do sądu polecieli, ale teraz jasne.
    >Dostałeś prawdopodobnie wezwanie przedsądowe do zapłaty.
    Dokładnie

    >W sumie to chyba
    >nawet jest wymagane kiedy chcesz podać sprawe do sądu (a na pewno mile
    >widziane).
    >Kancelaria windykacji to nic innego jak pewnie dział mpk, który zajmuje się
    >zaległościomi
    >w płatnościach, albo jakaś firma wynajęta przez mpk.

    Właśnie o to chodzi, że na stronie MPK są wypisane wynajmowane firmy i.t.p.
    Nie ma tam takiej firmy.
    Niestety strony www również nie znalazłem.
    Firma nazywa się: "Kancelaria Windykacji "TAKKO"

    >I teraz jest tak: masz ileś tam czasu na uregulowanie powstałego
    >zobowiązania. Jeżeli
    >do tego czasu tego nie zrobisz, mpk lub jego przedstawiciel da to do sądu.
    >Sąd przyzna mpk racje i mpk bedzie miało możliwość dochodzenia swoich
    >pieniędzy
    >na drodze komorniczej. Wtedy zapłacisz dodatkowo: koszty sądowe (z
    tysiaczek
    >moze być
    >nawet), koszt ich prawnika (kolejny tysiaczek). Komornik sam sie zapłaci z
    >tego co z Ciebie
    >zedrze.

    Było napisane, że suma wzrośnie o nieco ponad 400 złotych

    >Ja nie wiem kiego grzyba ty te dzienniki ustaw wertujesz... I regulaminy.
    >Poczytaj sobie kodeks
    >cywilny i kodeks postępowania cywilnego.

    Ten kodeks cywilny to jednak trochę długi jest... :|
    A nie wiem, które artykuły mogą mnie interesować

    www.juhas.glt.pl - darmowe oprogramowanie, piszemy również programy dla firm
    i przykłady programów na zaliczenie :)
    "Życie jest zbyt smutne, aby być poważnym" - Adam Jachocki
    Właśnie słucham: [Juhas' MP3Player nieaktywny] -

    Chcesz zarobić? To kliknij - http://cosmicwealth.com/?ID=37713