  • 1. Data: 2005-12-23 00:49:49
    Temat: Lżenie IV RP i kaczego wodza.
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Witam

    Ciąg dalszy pytania obok:

    1. Czy szydzenie, wyśmiewanie i lżenie tworu zwanego IV RP (w kontekście
    obietnic i haseł obecnie rządzącej parti) jest / może być karane?

    2. Czy szydzenie, wyśmiewanie i porównywanie Kaczyńskiego do: (kolejność
    przypadkowa) kaczki, chomika, Hitlera, katolika-idioty, bigota,
    przedstawianie Kaczyńskiego w brunatnym mundurze, i inne stawiające
    "onego" w niekorzystnym świetle, wywołującym u większości negatywne
    skojarzenia, jest / może bć karane?
    Tutaj uwaga - jest używana fotka jednego z braci Kaczyńskich, ale bez
    możliwości rozpoznania osoby ;-) więc albo Lech Aleksander albo Jarosław.

    Czy ktoś podejmie się określenia co wolno względem Kaczych Braci (i czy
    za Kaczych Braci mżna dostać...) czy też jest to bardzo ocenne, a jak
    ocenne, to ile można dostać ;-(

    Pzdr MZ

  • 2. Data: 2005-12-23 00:55:51
    Temat: Re: Lżenie IV RP i kaczego wodza.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Żyła [m...@m...com] napisał:

    Kaczyński jest głową naszego państwa. Sami sobie go wybraliśmy, czy
    się to komu podoba, czy nie. Można się z nim nie zgadzać, można
    polemizować. Ale obrażać nie wolno, bowiem stanowi to przestępstwo
    opisane w art. 135§2 kk. Zresztą generalnie nie należy nikogo obrażać,
    tyle, że szary obywatel będzie się musiał sam włóczyć po sądach i
    często odpuści, podczas gdy obraza głowy państwa stanowi przestępstwo
    ścigane z urzędu. Przypominam, że od dziś mamy nowego prezydenta!

  • 3. Data: 2005-12-23 01:01:02
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > często odpuści, podczas gdy obraza głowy państwa stanowi przestępstwo
    > ścigane z urzędu. Przypominam, że od dziś mamy nowego prezydenta!

    Ej, od przysięgi dopiero.
    A teraz ładnie prosze opisać co wolno względem osoby prezydenta a co
    nie. I co obrazą będzie.

    Dla ułatwienia prosze w rozbiciu na:
    - prawa szarego obywatela
    - prawa pismaka z zarejestrowanej gazety (czy jak się ta cała procedura
    nazywa)

    ;-)
    MZ
    Co

  • 4. Data: 2005-12-23 01:57:03
    Od: "Wojtek" <j...@N...pl>

> [...]
    >
    > 2. Czy szydzenie, wyśmiewanie i porównywanie Kaczyńskiego do: (kolejność
    > przypadkowa) kaczki, chomika, Hitlera, katolika-idioty, bigota,

    podobno mamy wolnosc slowa i panstwo prawa i sprawiedliwosci.

    tak wiec wolno ci powiedziec cokolwiek.
    --
    wojtek

  • 5. Data: 2005-12-23 03:12:56
    Od: news <n...@r...com>

    Wojtek wrote:

    > podobno mamy wolnosc slowa i panstwo prawa i sprawiedliwosci.
    >
    > tak wiec wolno ci powiedziec cokolwiek.
    > --
    > wojtek

    Zaraz.

    Albo "ponoc" albo "mamy".

    Praktyka wykazuje co innego.

  • 6. Data: 2005-12-23 03:15:10
    Od: news <n...@r...com>

    Marcin Żyła wrote:

> [...]
    >
    > Dla ułatwienia prosze w rozbiciu na:
    > - prawa szarego obywatela
    > - prawa pismaka z zarejestrowanej gazety (czy jak się ta cała procedura

    A ja podlaczam sie.

    - prawa obywatela poza granicami PRL-bis, inaczej zwanym IV RP, ale
    poprzez Internet.

  • 7. Data: 2005-12-23 08:42:25
    Od: "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <j...@N...pl> napisał w wiadomości

    > podobno mamy wolnosc slowa i panstwo prawa i sprawiedliwosci.
    >
    > tak wiec wolno ci powiedziec cokolwiek.

    Naprawdę?

    1) Czy naprawdę wolno mi mówić, że jesteś burak złodziej debil i bandyta,
    itp...
    2) Czy naprawdę wolno mi wyśmiewać murzynów, niepełnosprawnych, żydów,
    gejów, itp...
    3) Czy naprawdę wolno kpić sobie z policjantów, urzędników, prezydenta,
    itp...

    Jak nie wiesz co pisać, to po prostu nie pisz, a gwoli wyjaśnienia -
    wszystkie sytuacje, które opisałem powyżej stanowią przestępstwo lub
    wykroczenie,
    z tą tylko różnicą, że niektóre są ścigane z urzędu, a inne na wniosek osoby
    pokrzywdzonej.

  • 8. Data: 2005-12-23 08:56:11
    Od: "Wiech" <wie[to_usun]siek@s[i_to_tez]upra.com.pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Ciąg dalszy pytania obok:
    >
    > 1. Czy szydzenie, wyśmiewanie i lżenie tworu zwanego IV RP (w kontekście
    > obietnic i haseł obecnie rządzącej parti) jest / może być karane?

    na razie coś takiego jak IV RP nie istnieje...

> [...]
    > Tutaj uwaga - jest używana fotka jednego z braci Kaczyńskich, ale bez
    > możliwości rozpoznania osoby ;-) więc albo Lech Aleksander albo Jarosław.

    Art. 135. § 1. Kto dopuszcza się czynnej napaści na Prezydenta
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    § 2. Kto publicznie znieważa Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    gemeralnie jednak "szydzenie, wyśmiewanie i porównywanie Kaczyńskiego do:
    (kolejność
    > przypadkowa) kaczki, chomika, Hitlera, katolika-idioty, bigota" czy też
    > kogoklowiek innego
    świadczy co najmniej o braku kultury takiej osoby, a przy większym nasileniu
    należy skorzystać
    z pomocy psychiatry.

    > Czy ktoś podejmie się określenia co wolno względem Kaczych Braci (i czy za
    > Kaczych Braci mżna dostać...) czy też jest to bardzo ocenne, a jak ocenne,
    > to ile można dostać ;-(

    patrz wyżej - drugi z braci co prawda nie podlega takiej ochronie, a nawet
    więcej
    jako osoba publiczna jest mniej chroniony niż zwykły "szary" obywatel, ale
    to nie
    znaczy, że Cię pozwać do sądu. A ile można dostać, to już generalnie sprawa
    sędziego i
    sprawności twojego adwokata...

  • 9. Data: 2005-12-23 09:55:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <j...@N...pl> napisał w wiadomości

    > podobno mamy wolnosc slowa i panstwo prawa i sprawiedliwosci.
    >
    > tak wiec wolno ci powiedziec cokolwiek.

    wolno wyrazac swoje pogladay ale nie wolno obrazac innych.

    P.

  • 10. Data: 2005-12-23 10:01:29
    Od: Pav <n...@z...pl>

    news napisał(a):

    > A ja podlaczam sie.
    >
    > - prawa obywatela poza granicami PRL-bis, inaczej zwanym IV RP, ale
    > poprzez Internet.

    Tzn?Skonkretyzuj proszę.