  • 11. Data: 2020-10-05 22:39:19
    Temat: Re: Lokalizacja serwera a prawo krajowe
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-10-02 o 09:20, Arnold Ziffel pisze:

    > No dobra, ale czy admin nie beknie za to, że user przestrzegając prawa
    > swojego kraju umieści treści niezgodne z prawem kraju, w którym mieszka
    > admin lub w którym znajduje się serwer?

    Admin i user (raczej przy poważnych przestępstwach) mogą być zaocznie
    skazani a ukarani jak pojawią się w kraju gdzie jest serwer. Poważny
    kraj nie powinien bowiem deportować swoich obywateli choć różnie się zdarza.
    Więc każdy powinien z zasady przestrzegać prawa swojego kraju a jak nie
    chce podpaść obcym to oczywiście przepisów innych krajów.

  • 12. Data: 2020-10-06 16:49:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2020 o 22:39, t-1 pisze:

> [...]
    > Więc każdy powinien z zasady przestrzegać prawa swojego kraju a jak nie
    > chce podpaść obcym to oczywiście przepisów innych krajów.

    W Polsce zasadniczo administrator nie odpowiada za umieszczane przez
    użytkowników treści, co wynika z Rozdziału 3 Ustawy z dnia 18 lipca
    2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Z tego, co wiem
    większość krajów ma podobne unormowania. Drugą "rubieżą obrony" jest
    wynikający z art. 111 kk warunek, że czyn musi być przestępstwem w
    miejscu jego popełnienia. I to też jest raczej standard na całym świecie.

    Nie biorę udziału w wałkowanym tu zagadnieniu, bo w mojej ocenie sprawa
    jest o wiele bardziej skomplikowana, niż tu ją przedstawia się. Przede
    wszystkim nie da się z góry stwierdzić, w jakim kraju dana treść
    zostanie udostępniona. Informacje są replikowane przez różne serwery i
    usługi. W różnych krajach są różne ograniczenia, które są nawet trudno
    do ogarnięcia. Niektóre ograniczenia są powiedzmy transgraniczne. Ale
    jeśli chodzi o publikacje, to już z tym różnie bywa.

    --
    Robert Tomasik