  • 1. Data: 2002-08-06 17:24:30
    Temat: Listy klientów
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    Witam!

    Mam takie małe pytanko - dość często na stronach internetowych różnych
    firm znaleźć można listy klientów danej firmy (wymieniane są najczęściej
    duże przedsiębiorstwa lub różnorodne instytucje - wiadomo tacy klienci
    podnoszą prestiż firmy). Ciekaw jestem jakt umieszczenie takiej listy
    wygląda od strony formalno-prawnej. Czy jeśli chciałbym na przykład na
    swojej stronie umieścić listę swoich klientów (np. w formie samych nazw
    firm/instytucji) to czy wolno mi to zrobić ot tak sobie czy też muszę się
    ubiegać o pisemną zgodę osób uprawnionych z każdej firmy/instytucji?

    Pozdrawiam!

    --
    Marcin Wieczorek

  • 2. Data: 2002-08-07 11:43:40
    Temat: Re: Listy klientów
    Od: Daniel/Dan/Sniegon <d...@p...pl>

    Dnia 2002-08-06 19:24, Użytkownik Marcin Wieczorek napisał:
> [...]
    > firm/instytucji) to czy wolno mi to zrobić ot tak sobie czy też muszę się
    > ubiegać o pisemną zgodę osób uprawnionych z każdej firmy/instytucji?

    Tak - mozesz o ile to sa firmy a nie osoby prywatne :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-08-07 12:24:20
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marcin Wieczorek <i...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@t...copyservice.co
    m.pl...
> [...]
    > firm/instytucji) to czy wolno mi to zrobić ot tak sobie czy też muszę się
    > ubiegać o pisemną zgodę osób uprawnionych z każdej firmy/instytucji?

    Zapewne chodzi ci o listę referencyjną, którą publikujesz po to, aby twój
    potencjalny klient mógł skontaktowac się z kimś z tej listy i zapytać o
    jakość twoich usług. Skoro tak, to zależy ci na jak najlepszej opinii ze
    strony takiej firmy. Wypadałoby więc poprosić o zgodę na umieszczenie na
    takiej liście, upewniając się przy okazji czy dana firma faktycznie zechce
    udzielić ci referencji. Poza tym chcesz się posłużyć cudzą firmą w celach
    reklamowych. Robienie tego bez zgody zainteresowanych jest ryzykowne.

  • 4. Data: 2002-08-07 17:35:57
    Od: Marcin Wieczorek <i...@g...pl>

    Witam

    Dziękuję za odpowiedzi - oczywiście choćby same zasady dobrego
    wychowania nakazują przynajmniej porozmawiać w takiej sytaucji z samymi
    zainteresowanymi (w tym wypadku firmami/instytucjami ;) ) jednak skoro
    nie ma żadnych regulacji prawnych nakazujących uzyskanie zgody pisemnej
    to przynajmniej czeka mnie trochę zbędnych formalności mniej :)

    Marcin Wieczorek